Aktuálně

VIDEO: Zpívající sestřička z jihlavské nemocnice má novou píseň o sebelásce více...

Tolstého bude zavřená déle, letní jízdní řád MHD platí až do poloviny září více...

PŘEHLED LÍDRŮ: Do voleb na Vysočině kandiduje 230 lidí. Kdo je v čele kandidátek? více...

Řidič Roveru projížděl po D1 s modrým majákem. Na policisty byl velmi arogantní více...

Vandal v Jihlavě vzal motorovku a nařízl stoletý javor. Stromu teď hrozí, že uschne více...

Řidiči kamionů na D1 parkovali, kde neměli. Od policie vyfasovali pokutu více...

ANKETA: Jihlava se domluvila s armádou, v Pístově bude výcvik aktivních záloh více...

Vizuální smog v Jihlavě. Všechny reklamy nám vadí, ukázala anketa u čtenářů Drbny

Jedním z témat, které dlouze řešili zastupitelé Jihlavy na svém posledním zasedání, byl vizuální smog ve městě. Problematiku otevřela opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo), konkrétně zmínila svítící reklamu u křižovatky před Cityparkem. V reakci na tuto debatu jsme se v anketě na začátku května ptali našich čtenářů, jak moc jim vadí reklamy ve městě.

Na anketní otázku: Vadí vám vizuální smog, tedy reklamy ve městě? do včerejší 19. hodiny odpovědělo celkem 608 čtenářů. Na první nabízenou odpověď „Ano, vadí mi všechny reklamy" kliklo 510 čtenářů (84%). Jen některé reklamy vadí 29 čtenářům (5%). 31 čtenářům (5%) se reklamy naopak líbí. Možnost „reklamy ve městě nevnímám zaškrtlo 38 čtenářů (6%). Z výsledků tedy vyplývá, že drtivé většině čtenářů Jihlavské Drbny vizuální smog v Jihlavě vadí. 


Výsledky ankety k 22.5. 19:00

Jak již zaznělo, téma svítící reklamy u křižovatky před Cityparkem otevřela v bodě týkajícím se prodeje části pozemku v lokalitě opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo). „Je to vizuální smog, oslňuje řidiče,“ argumentovala a požadovala definitivní odstranění této reklamy.

Její slova potvrdil vedoucí odboru dopravy Lubomír Dohnal. „Toto místo je opravdu vyhodnocováno při snížené viditelnosti jako problémové,“ souhlasil. 

„Tam je reklam a reklam." 

Koaliční zastupitel a bývalý námětek pro městskou památkovou rezervaci Martin Laštovička (ODS + KDU-ČSL) zdůrazňoval, že jde o prodej pozemku, a ne o řešení reklamy. „My jsme si koncepčně nevyladili celou ulici Hradební. To není jen tato světelná reklama, to jsou reklamy na Cityparku, na plotech při jízdě Hradební z kopce, tam je reklam a reklam,“ připomněl.

Do dlouhé debaty se zapojil i radní David Beke (ODS + KDU-ČSL), který souhlasil s tím smluvně podmínit prodej zákazem světelné reklamy, když jde o bezpečnost provozu a vizuální smog na úrovni městské památkové rezervace. 

„S vizuálním smogem můžeme bojovat, ale měli bychom nastavit všem stejný metr. Jsem pro, abychom věc řešili koncepčně. Mohli bychom dát hlavy dohromady a vymyslet způsob, jak vizuální smog korigovat,“ uzavřel náměstek primátora Petr Piáček (ODS + KDU-ČSL), předkladatel návrhu.

ANKETA: Zastupitelé diskutovali o vizuálním smogu. Je třeba ho řešit koncepčně

Jihlavští zastupitelé při svém posledním zasedání dlouze diskutovali otázku vizuálního smogu ve městě, zejména pak na frekventované křižovatce u Cityparku. Prozatím k žádnému posunu nedošlo.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vizuální, smog, reklama, anketa, čtenář, město, radnice, zastupitelstvo, Jihlava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.