Jihlavští zastupitelé při svém posledním zasedání dlouze diskutovali otázku vizuálního smogu ve městě, zejména pak na frekventované křižovatce u Cityparku. Prozatím k žádnému posunu nedošlo.
Téma svítící reklamy u křižovatky před Cityparkem otevřela v bodě týkajícím se prodeje části pozemku v lokalitě opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo). „Je to vizuální smog, oslňuje řidiče,“ argumentovala a požadovala definitivní odstranění této reklamy.
Její slova potvrdil vedoucí odboru dopravy Lubomír Dohnal. „Toto místo je opravdu vyhodnocováno při snížené viditelnosti jako problémové,“ souhlasil. Připomněl, že město v minulosti neúspěšně jednalo s vlastníkem budovy o odstranění obrazovky, možnosti magistrátu jsou však v tomto ohledu omezené.
Koaliční zastupitel a bývalý námětek pro městskou památkovou rezervaci Martin Laštovička (ODS + KDU-ČSL) zdůrazňoval, že jde o prodej pozemku a ne o řešení reklamy. „My jsme si koncepčně nevyladili celou ulici Hradební. To není jen tato světelná reklama, to jsou reklamy na Cityparku, na plotech při jízdě Hradební z kopce, tam je reklam a reklam,“ připomněl.
Radní David Beke (ODS + KDU-ČSL) souhlasil s tím smluvně podmínit prodej zákazem světelné reklamy, když jde o bezpečnost provozu a vizuální smog na úrovni městské památkové rezervace. „Když tam dáme podmínku odstranění, nový vlastník to odstraní, ale může to dát zpátky o metr vedle, jinam nebo mít jiný rozměr, to budeme těžko stíhat nebo řešit,“ reagoval ale vedoucí majetkového odboru Petr Štěpán.
„S vizuálním smogem můžeme bojovat, ale měli bychom nastavit všem stejný metr. Jsem pro, abychom věc řešili koncepčně. Mohli bychom dát hlavy dohromady a vymyslet způsob, jak vizuální smog korigovat,“ uzavřel náměstek primátora Petr Piáček (ODS + KDU-ČSL), předkladatel návrhu.
Prodej dvaatřicetimetrového pozemku v ceně šest tisíc za metr čtvereční následně zastupitelstvo schválilo. Nový vlastník bude muset obrazovku sundat a v případě opětovného umístění žádat o stanovisko policie.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám