Aktuálně

VIZUALIZACE: V Brodě znají podobu nového bazénu. Vítěz dostal milion a čtvrt více...

V Havlíčkově Brodě srazil vlak muže, událost skončila tragicky více...

Lhaní o nemocném synovi, falešné inzeráty i investice. Podvodník už je ve vězení více...

V třebíčské nemocnici kontrolovali kožní znaménka, odhalili zhoubné nádory více...

ANKETA: Zastupitelé diskutovali o vizuálním smogu. Je třeba ho řešit koncepčně

Jihlavští zastupitelé při svém posledním zasedání dlouze diskutovali otázku vizuálního smogu ve městě, zejména pak na frekventované křižovatce u Cityparku. Prozatím k žádnému posunu nedošlo.

Téma svítící reklamy u křižovatky před Cityparkem otevřela v bodě týkajícím se prodeje části pozemku v lokalitě opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo). „Je to vizuální smog, oslňuje řidiče,“ argumentovala a požadovala definitivní odstranění této reklamy.

Vadí vám vizuální smog, tedy reklamy ve městě?

 
 
 
 
Celkem hlasovalo416 čtenářů
 

Její slova potvrdil vedoucí odboru dopravy Lubomír Dohnal. „Toto místo je opravdu vyhodnocováno při snížené viditelnosti jako problémové,“ souhlasil. Připomněl, že město v minulosti neúspěšně jednalo s vlastníkem budovy o odstranění obrazovky, možnosti magistrátu jsou však v tomto ohledu omezené.

Koaliční zastupitel a bývalý námětek pro městskou památkovou rezervaci Martin Laštovička (ODS + KDU-ČSL) zdůrazňoval, že jde o prodej pozemku a ne o řešení reklamy. „My jsme si koncepčně nevyladili celou ulici Hradební. To není jen tato světelná reklama, to jsou reklamy na Cityparku, na plotech při jízdě Hradební z kopce, tam je reklam a reklam,“ připomněl.

Vymyslí způsob, jak reklamy korigovat

Radní David Beke (ODS + KDU-ČSL) souhlasil s tím smluvně podmínit prodej zákazem světelné reklamy, když jde o bezpečnost provozu a vizuální smog na úrovni městské památkové rezervace. „Když tam dáme podmínku odstranění, nový vlastník to odstraní, ale může to dát zpátky o metr vedle, jinam nebo mít jiný rozměr, to budeme těžko stíhat nebo řešit,“ reagoval ale vedoucí majetkového odboru Petr Štěpán.

„S vizuálním smogem můžeme bojovat, ale měli bychom nastavit všem stejný metr. Jsem pro, abychom věc řešili koncepčně. Mohli bychom dát hlavy dohromady a vymyslet způsob, jak vizuální smog korigovat,“ uzavřel náměstek primátora Petr Piáček (ODS + KDU-ČSL), předkladatel návrhu.

Prodej dvaatřicetimetrového pozemku v ceně šest tisíc za metr čtvereční následně zastupitelstvo schválilo. Nový vlastník bude muset obrazovku sundat a v případě opětovného umístění žádat o stanovisko policie.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vizuální smog, reklama, billboard, bezpečnost silničního provozu, městská památková rezervace, Hradební

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.