pondělí 1. března 2021 Bedřich

Středoškoláci z Vysočiny na distanční výuce navrhli chytrou domovní regulaci a zábavné trénování matematiky

Distanční výuka může být i přínosem. O tom svědčí studenti středních škol na Vysočině, kteří díky ní dostali příležitost dopracovat vlastní originální IT projekty. Do Krajem Vysočina vyhlášené soutěže se během podzimu přihlásilo 34 mladých vývojářů, porota se následně věnovala videím s jejich nahranými prezentacemi.

Odborníky oslovila sofistikovaná, několikrát upravená domovní regulace studenta SPŠT Pavla Kubiše nebo výukový program matematiky pro žáky prvního ročníku základních škol týmu Martina Lahučkého. Nejlepších pět přihlášených projektů svým autorům zajistilo novou techniku v podobě tabletu nebo mobilních telefonů. K výhře hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek pogratuloval nejlepším týmům on-line.

„Cílem soutěže byla podpora a motivace studentů a studentek se zájmem o ICT napříč středními školami Kraje Vysočina. Krajský odbor informatiky měl pro letošní rok připravenu řadu motivačních aktivit, vzhledem k pandemické situaci, preventivním opatřením a uzavření škol uspořádal kraj alespoň on-line soutěž. Vedle podpory IT aktivit během distanční výuky se díky této aktivitě daří Kraji Vysočina podchytit a nadále pracovat s nadšenci, kteří se o technologie aktivně zajímají nad rámec běžné výuky,“ uvedl hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek.

Výsledky soutěže: Co vy a IT?  

1 . místo Pavel Kubiš: Chytrá domovní regulace https://www.youtube.com/watch?v=f6fLGcwQRKQ&feature=youtu.be

„S myšlenkou na vlastní systém domovní regulace jsem si pohrával už dlouho. Několikrát inovovaný systém je teď díky možnosti vzdáleného připojení ovladatelný odkudkoli ze světa. Jen pro zajímavost vzdáleně mohu ovládat své 3D tiskárny, zapínat tisky, monitorovat jejich stav, ovládám tímto způsobem např. také chytrou nabíječku více zařízení, která kontroluje stav nabití a zabraňuje přebytečnému nabití baterií, které nepotřebujete, další funkce například monitorují teplotu nebo vlhkost v jednotlivých místnostech,“ popisuje svůj vítězný projekt Pavel Kubiš.

2. místo Filip Masár: Vlastní multimetr https://www.youtube.com/watch?v=NwJiSf70JVA&feature=youtu.be

„Můj projekt nebyl jen o IT, ale zahrnul i oblast elektro. Zaměřil jsem se na návrh a výrobu vlastního multimetru. Vyrobil jsem si sice vlastní prototyp, ale nyní čekám na dodání vyrobeného multimetru, jeho funkce. Tak, jak jsou generovány, ověřím následovně na vyrobeném modelu. Projekt je podle mého mínění na začátku a jsem připraven se mu dále věnovat. Věřím, že pro někoho může být inspirací vytvořit něco vlastního,“ říká stříbrný Filip Masár.

3. místo Martin Lahučký: Mathster https://youtu.be/dZVcnQWFgeY

„Naše aplikace Mathster má pomoci s výukou matematiky pro školáky na prvním stupni základní školy. Výhodou našeho procvičování počtů je řada nastavení – například jejich počet, velikost použitých čísel, volba operace, volba výpočtu vedle sebe nebo pod sebe, což může pomoci při procvičování početních operací s velkými čísly, naše aplikace umožňuje také vrátit se zpět k chybně spočteným příkladům, nabízí především rodičům statistiky. V současné době je aplikace přístupná v českém a anglickém jazyce. Na jejím vývoji stále pokračujeme, rádi bychom ji opatřili ještě tzv. rodičovskou kontrolou – kdy rodič může zadávat vlastní příklady a kontrolovat úspěšnost plnění úkolu. Přidat chceme výukovou sekci s triky, jak na matematiku a také herní režimy, aby se z Mathsteru nestala nuda,“ popisuje v prezentaci Martin Lahučký.

4 . místo Petr Musil: Projekt Arduino https://www.youtube.com/watch?v=s1YcaFwMRcs

5. místo Vojtěch Nápravník: Herní vývoj, YouTube https://youtu.be/-S2PNZJDoj8

„Porota hodnotila maximálně pětiminutové youtube video s ICT projektem. Přihlížela k technologické úrovni projektu, ale také zohlednila úroveň zpracování videa, velké množství projektů je velmi zajímavých a technologicky pokročilých,“ pochválil mladé vývojáře radní Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Jan Břížďala.

Krajský odbor informatiky pracuje na postupném rozšíření IT středoškolské komunity tak, aby nadcházejících měsících a letech mohli s těmi, které technologie zajímají, připravovat aktivity, které jim v budoucím profesním i zájmovém životě rozšíří znalosti a dovednosti.

Ohodnoť článek

Foto pexels.com | Zdroj Kraj Vysočina

Štítky IT, počítač, studium, distanční, soutěž

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.