Počasí dnes23 °C, zítra28 °C
Čtvrtek 20. června 2024  |  Svátek má Květa
Bez reklam

POLITICKÁ KORIDA: Kruhový objezd na dálničním přivaděči? Jeho výhody a nevýhody hodnotí městští zastupitelé

V pátek 10. května odstartovala přestavba rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě - Pávově na silnici I/38. Do října tam vyroste kruhový objezd, který by měl dopravu na daném místě učinit plynulejší a bezpečnější. Na názor jsme se v pravidelné rubrice zeptali i jihlavských zastupitelů.

V pátek to vypukne. Dělníci zahájí stavbu kruhového objezdu na přivaděči, řidiči otestují svoje nervy

Na dopravní omezení se od pátku 10. května musí nachystat řidiči, kteří budou projíždět po dálničním přivaděči v Jihlavě - Pávově na silnici I/38. Odstartuje tam přestavba rizikové křižovatky, která se do října promění v kruhový objezd.

Redakční dotaz: Považujete tuto stavbu za správný krok? V čem spatřujete její největší výhody, případně nevýhody?

Petr Piáček (ODS a KDU-ČSL) 

Stavbu vnímám jako vyvolanou investici danou nevhodovostí současné křizovatky. Ze statistik policie ČR vychází, že je nutné místo řešit z důvodu častých dopravních nehod. Kruhová křizovatka je jedna z možností jak bezpečnost řešit. Těší mě, že tato stavba respektuje další investici v uzemí a tím je vyskorychlostní trať a zastávku VRT Pávov.

Radek Hošek (Starostové a nezávislí) 

Věřím, že nová okružní křižovatka zajistí bezpečnost a plynulost dopravy. Je ale škoda, že se tyto práce neprovedly v letech 2022 a 2023, kdy byl dálniční přivaděč částečně uzavřený. Svůj prostor na odpověď využiji i k původní otázce, co od redakce přišla a byla stažena – je chybou, že Jihlava neuspořádala promítání hokejového finále a považuji výmluvy pana Ryšky za relevantní? Nepovažuji a myslím, že se opět naplno ukázala neschopnost jihlavské koalice ODSANO. Promítání zvládly zařídit i nejmenší vesničky, vedení jihlavské radnice ale více zajímají modré čáry a zvyšování daní. A to jsme prý hokejové město...

Jana Nagyová (ANO) 

Jde o přestavbu stávající nebezpečné stykové křižovatky na okružní křižovatku. Jelikož se nachází ve velice frekventované, a navíc průmyslové oblasti, kde místem projde dle sčítání více než 12 500 vozidel z čehož 30% je nákladní doprava – její výstavba má velký přínos z pohledu bezpečnosti a plynulosti. Tuto investiční akci velice vítám a měla tady být již dávno – zejména kvůli bezpečnosti. Nedání přednosti bylo fatální naposledy v říjnu 2023 motorkáři jedoucího po hlavní, který nedostal přednost od auta odbočujícího na dálnici. Není to ale jediná fatální nehoda v tomto úseku. Pro tyto lidi a jejich blízké už je pozdě. Věřím, že investice zachrání zdraví a životy dalším. Nevýhodu spatřuji jedinou – a to, že už tady není dávno a že ji nejde postavit mávnutím kouzelného proutku, tudíž do podzimu musíme respektovat omezení provozu v místě.

Karolína Koubová (Piráti a Fórum JIhlava) 

Stavbu kruhového objezdu u sjezdu z dálnice na 112 km vítáme, očekáváme lepší plynulost dopravy, zejména snazší nájezd na silnici I/38 z dálnice. Je to zásadní stavba pro zvýšení bezpečnosti, dle PČR šlo o nejvíce nehodové místo na Vysočině. Uvidíme, jak bude vypadat budoucí napojení na vysokorychlostní trať, která v tomto místě povede. Z dálnice bude do budoucna nutné svést novou větev, která napojí terminál VRT Jihlava - Pávov, tím pádem bude nutné pravděpodobně sjezdy obrátit a okružní křižovatku tak posunout. Jako politička jsem ale přesvědčena o tom, že rozhodnutí tohoto typu leží v rukou dopravních inženýrů a projektantů, kteří mají připravit co nejbezpečnější a nejplynulejší napojení, a to i s ohledem na plánované stavby.

Petr Paul (SPD) 

Považujeme stavbu kruhového objezdu u Pávova za správné řešení, protože stávající dopravní situace zvláště při sjezdu z dálnice byla ne příliš zdařilá. Kruhové objezdy jako druhy křižovatek se staví zejména proto, že jsou trvale průjezdné i při větší hustotě silničního provozu. O takové dopravní stavbě rozhodují především dopravní odborníci, kteří vycházejí ze spousty informací o průjezdnosti, zatížení místa počtem vozidel, přihlížejí k bezpečnosti a plynulosti provozu komunikace atd. atd. Závěrem: Ano, kruhový objezd na silnici I/38 u Pávova bude určitě přínosem k BESIPU.


Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější.

Druhá část odpovědi Radka Hoška odkazuje na původně zamýšlené téma této rubriky - (ne)promítání hokejového finále v Jihlavě, ale plánovaná publikace článku téměř týden poté přiměla redakci k přehodnocení této myšlenky a změně tématu. K možnostem veřejného promítání v Jihlavě se pravděpodobně vrátíme s dalšími velkými sportovními akcemi v tomto roce.  

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Lenka Dvořáková

Štítky politická korida, kruhový objezd, dálnice, D1, oprava, přestavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Karel Šťastný

Kruhový objezd není ideální řešení, nechápu proč v místě neprobíhá výstavba mimoúrovňového sjezdu.

Sobota, 1. června 2024, 12:08Odpovědět

POLITICKÁ KORIDA: Kruhový objezd na dálničním přivaděči? Jeho výhody a nevýhody hodnotí městští zastupitelé | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.