Na jihlavském magistrátu už několik dní probíhá výměna výtahu pro veřejnost. Lidé, kteří přijdou vyřídit potřebné záležitosti na úřad, tak musí za úředníky jít pouze pěšky. Aby bylo hotovo co nejdříve, tak se na výměně výtahu pracuje i o víkendech a do pozdních večerních hodin.
Výměna výtahu by mohla skončit ještě před koncem dubna, práce probíhají podle harmonogramu a nový výtah by měl veřejnosti začít sloužit nejpozději od začátku května. „Protože stavební firma pracuje i pozdě do večera a také o víkendech, je pravděpodobné, že by to mohla zvládnout dokončit v předstihu. Ale ještě než do výtahu pustíme veřejnost, musí proběhnout také revize nového zařízení,“ vysvětlil Miloslav Beneš, vedoucí oddělení správy budov magistrátu, proč zatím nechce slibovat termín spuštění nového výtahu.
Mluvčí jihlavského magistrátu Radovan Daněk ujišťuje, že chybějící výtah chod úřadu nijak neomezuje, jen lidé, kteří nyní přicházejí do hlavní úřední budovy magistrátu v Hluboké ulici číslo 8, musejí počítat s omezením provozu v podobě nefunkčního výtahu. „Všechna pracoviště úřadu jsou v plném provozu, ale je možné se k nim dostat pouze pěšky po schodech. Bezmála třicet let starý výtah byl odstraněn a staví se nový. Omezení pro příchozí se dotýká oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů a také klientů majetkového odboru a stavebního úřadu," uvedl Radovan Daněk.
Na úřad bez výtahu mohou i lidé s handicapem, k těm podle Daňka mohou dojít nebo dojet pracovníci magistrátu s přenosným počítačem nebo tabletem. „Nejde to však zcela u všech úředních úkonů. Například cestovní doklady nelze kvůli biometrickým údajům vyřizovat mimo kanceláře. Občané se zdravotním omezením, kteří ani s pomocí nezvládnou překonat schodiště a potřebují rychle vyřídit pas, tak musejí na jiný úřad obce s rozšířenou působností," doplnil závěrem mluvčí Daněk.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.