Velké stěhování mají za sebou někteří zaměstnanci krajského úřadu Vysočiny. Od začátku února část z nich sídlí na nové adrese – ve zcela nové administrativní budově s označením E. Veřejnost tak nyní najde všechny poskytované služby téměř na jednom místě v těsné blízkosti hlavního sídla v Jihlavě na křižovatce ulic Žižkova a Ke Skalce. Byli jsme se podívat , jak to v novém zázemí pro úředníky vypadá.
Již z venku je patrné, že budova E je rozdělena na dvě části – pravou a levou, jsou zrcadlově otočeny.
Naše prohlídka „éčka“ začala v 5. patře, kde je jedna větší zasedací místnost a tři kanceláře. Toto patro je aktuálně ještě prázdné. „Tady tedy zatím nikdo nesedí. Je tu osm pracovních míst. Toto páté patro je kvůli zázemí výrazně zkráceno oproti ostatním patrům. Na střeše je vzduchotechnika,“ říká na začátku naší prohlídky Ivana Hanáková Kosourová z krajského oddělení řízení lidských zdrojů.
Doplňuje ji mluvčí kraje Eva Neuwirthová. „Jak říká pan ředitel, toto je jediná rezerva, kterou kraj má. Všech ostatních budov, kde doteď seděli úředníci, kteří jsou nyní v této budově E, se bude zbavovat,“ říká Eva Neuwirthová.
Neděle, 12. února 2023, 14:10
Všichni úředníci krajského úřadu Vysočiny jsou od února téměř na jednom místě. Zaměstnanci úřadu, kteří mají novou adresu v nové budově s označením E, mají za sebou stěhování. Veřejnost tak nyní najde všechny poskytované služby téměř na jednom místě...
Otazník visí ještě nad krajskou příspěvkovou organizací Vysočina Tourism, která by se do budovy E také měla postupně nastěhovat.
Do nového pavilonu se na přelomu letošního ledna a února přesunula část zaměstnanců z budovy C, která je nejblíž a sídlí na Žižkově ulici, a dále pak někteří úředníci z budovy D, jež je za hasičským sborem. „Šlo spíš o to, že třeba odbor majetkový nebo odbor dopravy seděl v kancelářích v nepříjemných podmínkách, byli tam hodně namačkaní, takže teď se to více rozptýlilo a úředníci si polepšili,“ říká Neuwirthová. Budova je až na páté patro zcela naplněná. „Případně se určitě dá do nějaké kanceláře nějaké pracovní místo přidat,“ podotkla mluvčí kraje s tím, že vnitřní přesuny i v rámci hlavní budovy C stále probíhají, kde se nyní trochu uvolní pracovní prostor.
Na sociálních sítích lidé často v souvislosti s touto stavbou zmiňují, že krajský úřad bude přibírat nové zaměstnance. „To je velká mýlka. Nová pracovní místa opravdu nepřibudou. Opravdu šlo o to, aby se pracovníci z různých objektů přistěhovali sem a částečně se rozptýlila kapacita zejména na budově C,“ ujistila Neuwirthová.
Naše kroky v pátém patře směřovaly i do kotelny, každá část budovy E má vlastní kotelnu. „Jedna z nich zásobuje gastro, které se nachází uprostřed. Budova se vytápí plynem,“ upřesnila Hanáková Kosourová.
Celá budova E má osm zasedacích místností. Ty nesou názvy podle vrcholů, jenž lze najít v Kraji Vysočina – tedy třeba Javořice, Čeřínek, Prosíčka.
Například Javořice je největší, ta má kapacitu 24 míst. „Názvy podle vrcholů jsme se snažili nějakým způsobem prezentovat Vysočinu. Plus jsou v zasedačkách fotografie z toho daného místa,“ vysvětluje úřednice z oddělení řízení lidských zdrojů.
U každé zasedací místnosti si na zdi můžeme všimnout panelu s velkým displejem, na němž se provádí rezervace dané místnosti. „Rezervaci lze provést na dálku, případně na místě, pokud je zrovna volná. Je pak zřejmé, kdo tu je a co se tu koná. Toto nahrazuje papírové cedulky, které máme třeba před tiskovou konferencí,“ poznamenala Neuwirthová.
„V budově E sídlí celý odbor regionálního rozvoje, celý odbor školství, odbor životního prostředí, potom z menších útvarů odbor územního plánování, odbor kontroly a oddělení ostatních správních činností plus dvě příspěvkové organizace,“ jmenuje ve výtahu po cestě do 3. patra Ivana Hanáková Kosourová s tím, že nyní je krajský úřad tedy provozně už jen na dvou adresách.
Kanceláře jsou buď pro tři, dva nebo jednoho úředníka, ti mají na patře kromě sociálního zařízení také kuchyňku pro občerstvení. V rámci prohlídky jsme se podívali do zasedací místnosti nazvané Čeřínek. „Všechny vypadají obdobně, liší se pouze kapacitou a vybavením. Vizuálně jsou všechny stejné. Některé z jich jsou vybaveny audiovizuální technikou. Přesněji čtyři z osmi,“ zmínila během prohlídky Čeřínku mluvčí kraje Neuwirthová.
Nová budova E má 350 oken a 353 dveří. Kraj zaměstnává tři ženy na úklid, zaměřují se hlavně na vnitřní úklid, tedy kanceláře a sociální zařízení. „První řešení toho, jak co nejjednodušeji umýt ta okna, nás ještě čeká,“ říká Hanáková Kosourová s úsměvem.
V prvním patře a v přízemí se nachází spisovny. Ty jsou vybaveny jakýmsi „volantem“, díky kterému je manipulace s naplněnými regály velmi snadná. „Na spisovně máme samé ženy, takže nebudou mít problém s ovládáním těchto regálů. Ten kolejnicový systém je opravdu praktický, všechny regály lze snadno přesunout na druhou stranu místnosti, snadnější je tak i úklid,“ popisuje Hanáková Kosourová.
Zaměstnankyně úřadu nám ukázaly také novou jídelnu, která byla těsně před spuštěním provozu. „Doteď jsme měli jen bufet, což s ohledem na počet zaměstnanců byl problém. Obědy zajišťují studenti z krajské školy, ti obědy vaří v rámci praxe. Nově budeme moci denně vydávat až 200 jídel,“ vyčíslila Hanáková Kosourová. Kapacita jídelny, jež je v současnosti určena pouze zaměstnancům, ne tedy veřejnosti, je 62 míst, výdej obědů je od 11:15 do 13:30 s tím, že obědy budou studenti vařit ve škole a v této jídelně je budou pouze vydávat.
V jídelně funguje objednávání pomocí elektronického systému, oběd zaměstnance vyjde na 125 korun za polévku a hlavní jídlo a na 100 korun bez polévky. „Zatím budeme nabízet pouze jedno jídlo, někdy po Velikonocích plánujeme výběr ze dvou jídel,“ nastínila Ivana Hanáková Kosourová.
Lidé, kteří do práce přijedou autem, mohou vozidlo parkovat v krytých garážích. Tam je vjezd možný pouze na zaměstnaneckou kartu. Krytá garáž má kapacitu pro 40 aut, venku zaparkuje 106 řidičů. „To se bavíme o ploše určené pro zaměstnance,“ upřesnila Hanáková Kosourová. Zaměstnanci, kteří do práce přijedou na kole, mohou pro parkování bicyklů využít speciální klec.
„Všechny budovy fungují v režimu, že veřejnost může přijít kdykoliv kamkoliv s výjimkami. Třeba s ohledem na bezpečnost se nedostanou na budovu A, kde jsou patra, kde sídlí radní a pan hejtman. Veřejnost nemůže třeba ani do garáží, skladů, serveroven, zasedaček. I z toho důvodu jsme neorganizovali nějaký den otevřených dveří, protože, jak už jsem řekla, veřejnost může do budovy přijít kdykoliv,“ vysvětlila závěrem mluvčí Eva Neuwirthová.
Jako u každé podobné novinky, i tato budova si najde své odpůrce, ale i příznivce. K budově E se kriticky vyjádřila na sociálních sítích například Blanka Holá. „Tak to jsou kanceláře? A kde budou bydlet mladí? Jo, ti by na to stejně neměli. Tak to jo, to je v pořádku.“ Nové prostory naopak kvituje seniorka Anna Kovářová, jež bydlí v Jihlavě a do nové budovy krajského úřadu přišla s tím, že tam hledala podatelnu. „Musím ale jinam, do hlavní budovy na Žižkovu. Moc pěkné to tu je, na mě sice moc moderna, ale chápu, že takto se teď staví. Sama jsem pracovala jako úřednice, tak moc dobře vím, že kultivované prostředí je pro práci důležité,“ sdělila redakci Anna Kovářová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.