Dva roky trvala obnova vlaků, které jezdí po Vysočině. A nyní je modernizace regionální vlakové flotily dokončena. Vysočinou teď projíždí z větší části už jen moderní bezbariérové vlaky.
„V uplynulém roce byly na elektrifikované tratě dodány moderní elektrické jednotky RegioPanter, v tomto roce k nim přibyly motorové jednotky RegioFox v celkovém počtu devět kusů,“ informoval za České dráhy (ČD) jejich mluvčí Filip Medelský. A právě druhou zmíněnou jednotku RegioFox si mohla široká veřejnost podrobně prohlédnout při Dnu dopravy, který se konal v Havlíčkově Brodě.
„Kraj Vysočina dlouhodobě usiluje o zlepšení veřejné dopravy. V tomto směru jsme velice aktivní v oblastech konstrukce jízdních řádů, zavedení tarifu IDS VDV a neposlední řadě i v potřebě nasazovat nová vozidla, která zajišťují jednotlivé spoje. Proto jsem velmi rád, že cestující už mohou naplno využívat 15 nových jednotek, které na základě smlouvy s dopravcem ČD kraj objednal. Samozřejmě nechceme a nebudeme v rozvoji veřejné dopravy polevovat. Už nyní připravujeme podmínky pro zajištění drážní dopravy v Kraji Vysočina od roku 2030, kdy plánujeme nově nasadit na železniční síti v Kraji Vysočina jak nová elektrická vozidla, tak i vozidla elektrobateriová,“ říká hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek.
Doplnil ho předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec. „Letos dodané RegioFoxy doplňují naši již fungující zvířecí rodinu v podobě elektrických jednotek RegioPanter a menších motoráků RegioSpider původem z Německa. Když k tomu doplníme ještě vozy řady 814, tedy RegioNovy, znamená to, že už prakticky každý regionální vlak na tratích v objednávce kraje poskytuje důstojný přístup pro cestující na vozíku nebo osoby se sníženou pohyblivostí, což pokládám za opravdu důležitou pozitivní zprávu, protože moderní železnice má být přístupná všem bez rozdílu,“ zmínil Michal Krapinec.
Podle vyjádření náměstka pro osobních dopravu ČD Jiřího Ješety nabízejí Lišky, jak je RegioFoxům přezdíváno, nabízí vše, co lze očekávat od moderního cestování vlakem. Jmenuje klimatizaci, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení elektroniky během cesty, palubní Wi-Fi. „Ale také prostory pro kočárky, jízdní kola a další vybavení. I regionální vlak je tak možné proměnit v místo pro odpočinek nebo v pojízdnou kancelář,“ informuje Jiří Ješeta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.