Jihlava začne již brzy rozšiřovat modré zóny. Ve vedení města ví o různých kuriózních situacích, které s parkováním souvisí. Některé jsou k pousmání, nad jinými ale zůstává rozum stát. Společná je nechuť seznámit se s novými pravidly.
Pátek, 22. března 2024, 11:06
Přesně za týden, tedy v pátek 29. března, začnou v Jihlavě platit další novinky v oblasti parkování. Některé změny, které radnice představila novinářům, byly stanoveny na základě statistických údajů, které nasbíralo monitorovací vozidlo. To ulicemi...
Nová pravidla dělají těžkou hlavu zejména dříve narozeným. „Jedna naše kolegyně řekla, že to zkusila nastudovat a nepochopila to, tak od té doby jezdí trolejbusem. A pak jsou manželé, kteří přijedou na náměstí a pán jezdí dokola, dokud si manželka nevyřídí, co potřebuje. To se dělo a nebylo to o tom, že by si to nemohli zaplatit, prostě nevěděli. Byli zvyklí hodit do automatu korunu, vypadl lístek a teď je to pro ně moc složité,“ uvedl primátor Petr Ryška.
Stává se, že parta kolegů z práce se ráno sejde na parkovišti u obchodních domů na kraji Jihlavy, kde nechají kromě jednoho všechna auta a pokračují společně. To ale problém řeší jen částečně. „Kdybychom teď postavili P+R na každém příjezdu do města, tak ti lidé, kteří budou přijíždět z toho směru, tam to auto stejně nenechají a budou se snažit to nechat uvnitř města,“ usoudil Ryška.
„Setkáváme se s tím, že člověk si radši odře auto, když je to porsche, je to škoda za padesát tisíc, než aby studoval, jak má zaparkovat. Lidé nechtějí přemýšlet o tom, jak parkovat, spíš než že by měli problém s placením parkovného jako takovým,“ přidal další poznatek radní pro dopravu David Beke.
Mluvčí magistrátu Radovan Daněk pak informoval, že zatímco rezidenti si nová pravidla chválí, protože nyní mají kde zaparkovat, návštěvníci tápou. Matou je složité dodatkové tabulky i fakt, že čára na silnici je vždy modrá, i v takzvaných oranžových a fialových režimech.
Pondělí, 8. dubna 2024, 18:25
Řidiči v Jihlavě mohou od Vánoc 2019 využívat odstavné parkoviště typu P+R, které se nachází v Žižkově ulici v blízkosti ústředního hřbitova. Podle počtu zaparkovaných vozidel přes den je vidět, že jde o hojně využívané parkoviště. V jeho blízkosti,...
V zásadě jde hlavně o redukci aut na ulicích. Dle Beke nejsou nijak problematická auta, která se pohybují po Jihlavě. Radnici vadí, když někdo přijede do Jihlavy, pokračuje autobusem nebo vlakem a čtrnáct dní nechá stát auto na ulici. Podobná situace je v rodinách, kde mají i tři auta, i když je vůbec nepotřebují.
„Zatím jsem nezaregistroval, že by stačilo někoho poprosit, říct mu tady máš tři auta a přemýšlej o tom, jestli bys dvě nechtěl dát jinam. Bohužel, lidi reagují jen na ty „prachy“,“ pokrčil rameny Beke. „Tak říkáme, za první auto zaplatíš pět tisíc, za druhý deset tisíc, za třetí patnáct, za čtvrtý pětadvacet,“ dodal s tím, že kdyby lidé dodržovali základní pravidla, nebylo by ani potřeba tolik úředníků, kteří na to vše musí dohlížet.
Úterý, 16. ledna 2024, 13:33
Monitorovací auto má za sebou první den sledování, zda řidiči v Jihlavě parkují podle pravidel. A hned zaznamenalo desítky přestupků, za které budou muset motoristé zaplatit.
Závěrem pak Beke prozradil, že radnice zvládá zavádění nových zón velmi dobře. „Parkovací asociace nás ocenila a dala nás jako příklad vzorového města, které perfektně připravilo tu koncepci, perfektně jí odkumunikovalo a funguje jí to, dokonce i s tím kontrolním autem. Ale neříkám to nahlas, nikdo by mi to nevěřil," usmál se.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Systém složitý, nepřehledný, neintuitivní, pokuty drakonické. Prostě vítejte v Jihlavě, toto je její přístup k obyvatelům i odpor k návštěvě
Přijedu kamkoliv do města, zaparkuju, otevřu appku Easypark která si přes GPS identifikuje na které zóně stojím, navolím čas a zaplatím přes google pay. Nevidím v tom žádnou složitost.
Ukázal jsem tento komentář tchýni, tchánovi a teď ty starším kolegům v práci a že prý jestli je to česky?! Takže pro starší to nejspíš složitý a nepřehledný je a až vám bude 70 tak jsem zvědavý jak se budete s nejnovějšími technologiemi potýkat v neznámém prostředí s neaktualizovaným mnohdy ještě tlačítkovým telefonem
Njn je to trochu o vůli přizpůsobit se pokroku. Tchán bude letos tu sedmdesátku mít a problém nemá, moje babička je 80+ a taky má dotykáč i počítač. Ale my jim s tím aktivně pomáháme, učíme...
Máte pravdu, vůle chtít je důležitá , ale někdy zejména s dotykáčem je to na zabití, hrubé prsty, špatný zrak... Potvrdit cokoli, co na ně vyskočí... Internet je pro ně místo fakt nebezpečné a kvůli blbému parkování je do toho nutit (obecně) je od města nevstřícné. Jen kvůli svému pohodlí a snadné persifikaci není možné neelektronické řešení.
Na mapy.cz jsou ty zóny krásně barevně vyznačené, takže se v tom neztrácím.