Po jedenácti měsících se dnes v Jihlavě slavnostně otevřel dopravní terminál u hlavního vlakového nádraží. Přestavba vyšla na necelých 25 milionů korun, město má na ni slíbenou dotaci 14,2 milionu korun z evropského programu IROP. Řidičům přibyla nová parkovací místa, lidé čekající na spoj, ať už vlakový či MHD, určitě ocení upravenější park s novými lavičkami.
„Za tento terminál, který je posledním ze tří drobných terminálů, jsem rád. Byl finančně i rozsahově největší. Zvýší se tak komfort lidí, co budou nastupovat a vystupovat,“ sdělil při dnešním slavnostním odpoledním otevření primátor Jihlavy Petr Ryška (ODS). Dodal, že tento malý terminál bude důležitý i po vzniku centrálního dopravního terminálu (CDT), jehož stavba by měla začít za rok.
V přilehlém parku byly podle Ryšky vysázeny stovky keříků, v jeho bezprostřední blízkosti, u garáží, vznikla nová parkovací místa. Ta jsou určena pro deset řidičů. Celkem tak v blízkosti hlavního vlakového nádraží zaparkuje 22 lidí.
„Vznikly tu nové zastávky, nové chodníky, nová točna. Nástupiště jsou samozřejmě bezbariérová, nasvětlená,“ nastínil výsledek jedenáctiměsíční rekonstrukce Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.
O novém terminálu dnes odpoledne mluvil i Radim Rovner, předseda představenstva Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ). Podnik během rekonstrukce v Havlíčkově ulici vyměnil zastaralé trolejové vedení, jeho délka je více než kilometr. Některé jeho části byly z roku 1948, tedy z doby, kdy v Jihlavě začaly jezdit první trolejbusy. Tuto dobu připomíná červený trakční sloup, který je k prohlédnutí v přilehlém parku. DPMJ bude příští rok vyměňovat trakční vedení z roku 1953 v Brtnické ulici.
„Je dokonce v původním odstínu nátěru a v základové patce je vyražené číslo 48, což znamená rok pořízení. My jsme ho tady nechali schválně, aby si lidé mohli porovnat, jak materiálově náročná je aktuální výstavba proti tomu, co se stavělo před 70 lety," řekl Radim Rovner.
Během úprav terminálu v Havlíčkově ulici se podařilo zhotoviteli, jímž byla firma Porr, zrekonstruovat i vodovod a kanalizaci. To dnes potvrdil zástupce firmy Porr Jiří Mezera. „Tato jedenáctiměsíční stavba nebyla lehká, všechny provozní problémy se ale vždy vyřešily, díky všem stranám. Jsem rád, že se prostor podařil upravit do této podoby.“
Výstavba CDT bude zahájena za rok. Půjde vlastně o přestavbu současného městského vlakového nádraží. Tento projekt vyjde na více než miliardu korun. „Pokud vše půjde podle plánu, pak by centrální terminál mohl začít sloužit v roce 2026,“ nastínil primátor Ryška.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.