Úterý, 24. června 2025, 17:46
Jedním z bodů, o kterém dnes na svém zasedání debatovali jihlavští zastupitelé, bylo zavedení takzvaného Manuálu dobré praxe reklamy. Jak dnes vysvětlil náměstek primátora Petr Piáček (KDU-ČSL), jde o doporučení pro provozovny, které fungují v Jihlavě. Je to vlastně praktický návod, jak kultivovat veřejný prostor.
Cílem tohoto dokumentu je podpora místních podnikatelů, kteří díky němu získají konkrétní doporučení, jak vhodně označovat své provozovny a vyvarovat se nevhodné reklamní vizuality. „K tomuto manuálu bychom chtěli doplnit i dotační titul, který by byl pro provozovny v rámci centra města,“ naznačil Petr Piáček.
Manuál během diskuze ocenila opozice, konkrétně uskupení PiFo. „Tento manuál se nám moc líbí. Ráda bych se zeptala, na jakém odboru bude tento manuál „bydlet“ a také na systém kontroly,“ položila otázku zastupitelka Karolína Koubová (PiFo) a zajímalo ji, jakým způsobem bude probíhat motivace k tomu, aby se pravidla dodržovala.
Na to zareagoval náměstek Piáček s tím, že zatím je to jen doporučující materiál. Zmíněné doporučení by vedení města chtělo podpořit právě zmíněným dotačním titulem. „O tom se ještě budeme bavit, které oddělení do toho bude „namočené“.“ Dodal, že na tvorbě manuálu se podíleli zástupci vedení města, památkové péče a majetkového odboru. „Případně možná přizveme ORM,“ nastínil náměstek primátora.
Další opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo) pochválila, jakým přehledným způsobem je manuál zpracovaný. Ocenila i několik provozovatelů v Jihlavě, kteří se tímto manuálem již řídí a mají upravené třeba výlohy.
Manuál, v němž jsou názorně představeny způsoby označení provozoven, poutačů, restauračních zahrádek či reklamních stojanů, podpořili při hlasování všichni přítomní zastupitelé. Další debata ohledně tohoto manuálu bude určitě probíhat na zářijovém zastupitelstvu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám