O letošních Dušičkách si Češi připlatí za hřbitovní svíčky, v průměru až o desetinu. Naopak umělé i živé květiny meziročně o jednotky procent zlevnily. Vyplývá to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců v Česku, kterou poskytla společnost Česká distribuční. Dušičkové zboží podle ní letos prodejci nabízejí s průměrnou slevou 15 procent, což je ve srovnání s loňskem o pět procentních bodů více. Památka zesnulých připadá na sobotu.
O desetinu na 17,32 koruny letos podražila hřbitovní svíčka v plastovém obalu. Ta ve skle stojí v průměru o šest procent více, tedy 43,41 koruny. Naopak u živých chryzantém a vřesu analýza uvádí šestiprocentní zlevnění, v akcích je lidé pořídí za 74,19 koruny. Ještě výrazněji klesla cena vazby z umělých květin, a to o devět procent na 112,20 koruny.
„Dušičky jsou pro mnoho Čechů významným obdobím a obchodníci to reflektují v pestré nabídce svíček a květinových dekorací. Zejména svíček je v akčních letácích na výběr opravdu velké množství," uvedl manažer marketingu a komunikace ve společnosti Česká distribuční Jaroslav Staněk. Obchodníci podle něj častěji nabízejí živé květiny než umělé.
Společnost Česká distribuční patří pod skupinu Vltava Labe Media. Do poštovních schránek doručuje zásilky, reklamní tiskoviny nebo drobné reklamní předměty. Uvádí o sobě, že ročně rozveze asi 1,6 miliardy letáků, čímž týdně osloví zhruba 4,1 milionu domácností.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.