Aktuálně

Zásadní milník ve stavbě Horácké arény: Právě začíná betonáž ledové plochy více...

Řidiči musí dávat pozor na obilí vysypané na silnicích, několik jich havarovalo více...

Mladý řidič narazil v noci u Býkovce do stromu, měl téměř jednu a půl promile více...

Kulturní tipy: Olga Lounová bude v Polné, rockeři v Jihlavě a balóny nad Telčí více...

Opilá žena nasedla do cizího auta s klíčky. Odjet se jí ale nepodařilo, a bourala více...

Už bez rizika. Hygienici zrušili zákaz koupání v Pilské nádrži na Žďársku více...

Tolstého ulici svírají uzavírky, řeší se termín otevření úseku před arénou více...

O letošních Dušičkách si Češi připlatí za svíčky. Květiny zlevnily, ukázala analýza

Autoři | Foto pixabay.com / ilustrační foto

O letošních Dušičkách si Češi připlatí za hřbitovní svíčky, v průměru až o desetinu. Naopak umělé i živé květiny meziročně o jednotky procent zlevnily. Vyplývá to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců v Česku, kterou poskytla společnost Česká distribuční. Dušičkové zboží podle ní letos prodejci nabízejí s průměrnou slevou 15 procent, což je ve srovnání s loňskem o pět procentních bodů více. Památka zesnulých připadá na sobotu.

O desetinu na 17,32 koruny letos podražila hřbitovní svíčka v plastovém obalu. Ta ve skle stojí v průměru o šest procent více, tedy 43,41 koruny. Naopak u živých chryzantém a vřesu analýza uvádí šestiprocentní zlevnění, v akcích je lidé pořídí za 74,19 koruny. Ještě výrazněji klesla cena vazby z umělých květin, a to o devět procent na 112,20 koruny.

„Dušičky jsou pro mnoho Čechů významným obdobím a obchodníci to reflektují v pestré nabídce svíček a květinových dekorací. Zejména svíček je v akčních letácích na výběr opravdu velké množství," uvedl manažer marketingu a komunikace ve společnosti Česká distribuční Jaroslav Staněk. Obchodníci podle něj častěji nabízejí živé květiny než umělé.

Společnost Česká distribuční patří pod skupinu Vltava Labe Media. Do poštovních schránek doručuje zásilky, reklamní tiskoviny nebo drobné reklamní předměty. Uvádí o sobě, že ročně rozveze asi 1,6 miliardy letáků, čímž týdně osloví zhruba 4,1 milionu domácností.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky dušičky, nákup, peníze

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.