Firma CZ Loko kompletuje v Jihlavě lokomotivy v nové hale za 150 milionů korun

Autoři | Foto Dalibor Mašek

Výrobce kolejových vozidel CZ Loko postavil v jihlavském závodě montážní halu přibližně za 150 milionů korun. V nových prostorách je možné kromě dalších prací měsíčně sestavit čtyři velké lokomotivy. Firma sídlící v České Třebové zaměstnává v součtu 760 lidí, v jihlavském závodě z nich pracuje 270.

Novou halu začala firma používat koncem minulého roku. Vedle zvýšení kapacity jihlavského závodu tato investice podle Kutálka umožnila zvýšit efektivitu výroby. "Protože jsme ty činnosti dělali v jiných prostorách, buď tady v Jihlavě nebo v druhé továrně v České Třebové," řekl obchodní ředitel a člen představenstva Jan Kutálek. Podotkl, že v Jihlavě má firma pro rozvoj závodu víc místa.

CZ Loko je česká firma s tradicí přes 170 let. Má čtyři servisní centra v tuzemsku a dceřiné podniky v Itálii a Polsku. Akciová společnost vykázala ve finančním roce od začátku října 2019 do konce loňského září zisk po zdanění 87 milionů korun. Její obrat se v meziročním porovnání zvýšil o 14 procent na 2,8 miliardy korun. 

Během koronavirové epidemie podle Kutálka firma výrobu přerušovat nemusela. "Dodavatelský řetězec byl horší v první vlně, kdy se firmy, hlavně na západě, začaly dobrovolně zavírat," řekl k dodávkám materiálu a komponentů. Podobně jako jiní výrobci naráží CZ Loko na nedostatek pracovních sil, postrádá hlavně elektrikáře a další profese zaměřené na elektrotechniku.

Do portfolia firmy CZ Loko patří hlavně posunovací lokomotivy a speciální drážní vozidla. Vyrábí, modernizuje a opravuje lokomotivy určené pro posun na železnici i na průmyslových vlečkách. Od 90. let minulého století jich dodala více než 1100, slouží ve dvou desítkách zemí. V České Třebové podle obchodního ředitele firma plánuje do budoucna vyrábět hlavně podvozky. "Tam na to máme kompletní halu," řekl. V Jihlavě se lokomotivy kompletují.

Lokomotivy zatím CZ Loko dodávala s dieselovým pohonem. Kvůli novému směřování na západoevropské země připravuje hybridní stroje s alternativním pohonem. Její dva vývojové projekty jsou podle Kutálka zaměřené na německý trh.

Hodnocení článku je 94 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky stroje, železnice, firmy, CZ LOKO, lokomotivy, Jihlava, Jan Kutálek, Česká Třebová, Itálie, Polsko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.