Výrobce kolejových vozidel CZ Loko postavil v jihlavském závodě montážní halu přibližně za 150 milionů korun. V nových prostorách je možné kromě dalších prací měsíčně sestavit čtyři velké lokomotivy. Firma sídlící v České Třebové zaměstnává v součtu 760 lidí, v jihlavském závodě z nich pracuje 270.
Novou halu začala firma používat koncem minulého roku. Vedle zvýšení kapacity jihlavského závodu tato investice podle Kutálka umožnila zvýšit efektivitu výroby. "Protože jsme ty činnosti dělali v jiných prostorách, buď tady v Jihlavě nebo v druhé továrně v České Třebové," řekl obchodní ředitel a člen představenstva Jan Kutálek. Podotkl, že v Jihlavě má firma pro rozvoj závodu víc místa.
Během koronavirové epidemie podle Kutálka firma výrobu přerušovat nemusela. "Dodavatelský řetězec byl horší v první vlně, kdy se firmy, hlavně na západě, začaly dobrovolně zavírat," řekl k dodávkám materiálu a komponentů. Podobně jako jiní výrobci naráží CZ Loko na nedostatek pracovních sil, postrádá hlavně elektrikáře a další profese zaměřené na elektrotechniku.
Do portfolia firmy CZ Loko patří hlavně posunovací lokomotivy a speciální drážní vozidla. Vyrábí, modernizuje a opravuje lokomotivy určené pro posun na železnici i na průmyslových vlečkách. Od 90. let minulého století jich dodala více než 1100, slouží ve dvou desítkách zemí. V České Třebové podle obchodního ředitele firma plánuje do budoucna vyrábět hlavně podvozky. "Tam na to máme kompletní halu," řekl. V Jihlavě se lokomotivy kompletují.
Lokomotivy zatím CZ Loko dodávala s dieselovým pohonem. Kvůli novému směřování na západoevropské země připravuje hybridní stroje s alternativním pohonem. Její dva vývojové projekty jsou podle Kutálka zaměřené na německý trh.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.