sobota 24. července 2021 Kristýna

Procházka jihlavskými Smetanovými sady je teď barevnější. Chodník zdobí mozaiky od dětí

Pokud nyní půjdete jihlavskými Smetanovými sady, pak určitě koukněte na zem. Studenti čtyř jihlavských škol totiž za dohledu mozaikáře Jana Jeníka z Havlíčkova Brodu ozdobili spáry v betonovém chodníku. Spojil je projekt Inkubátor platformy Jihlava vzdělává kulturou.

Spáry v betonovém chodníku zaplnily různé obrazce vytvořené skleněnými či keramickými střípky. Tento umělecký počin mají na svědomí děti ze čtyř jihlavských škol, konkrétně mozaiky vytvořili studenti Soukromého gymnázia Ad fontes, děti z Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Erko, žáci Křesťanské základní školy a žáci ZŠ Jungmannova, kteří si ale místo parku ozdobí okolí své školy. Mozaikování probíhá celý tento týden, projekt však nepatří do letošního ročníku Inkubátoru, ale je pozůstatkem z minulého roku, kdy se kvůli pandemii nemohl uskutečnit.

„Do Inkubátoru se mohou přihlásit aktéři různých oborů – od výtvarníků či divadelníků, po architekty či obchodníky. Cílem je podporovat inovativní formy vzdělávání a propojovat klíčové kompetence u dětí, jako je třeba inovativní spolupráce nebo kritické myšlení. Děti jsou za pomoci odborníků vedeni od vzniku projektů postupně k jejich závěrům a prezentaci výsledků,“ vysvětluje Aneta Hrdličková z jihlavského oddělení vnějších vztahů.

V rámci letošního ročníku Inkubátoru byla výzva pro aktéry vyhlášena v dubnu. V květnu se projekty konzultovaly s koordinátorkou platformy Jihlava vzdělává kulturou Martou Kozdas. Finální kulturně vzdělávací aktivity budou vybrány během června. Realizace samotných projektů proběhne v příštím školním roce.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Magistrát města Jihlavy

Štítky Smetanovy sady, park, mozaika, výzdoba, chodník

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.