<

Na Vysočině se nejvíce bourá na Žďársku, rizikové místo je u Domu zdraví v Jihlavě

Autoři | Foto Se svolením Policie ČR | Zdroj S využitím tiskové zprávy Portálu nehod

Hustá síť silnic, časté střety se zvěří a úseky, kde se nehody opakují. Taková je situace ohledně dopravních rizik na Vysočině. Na Regionální dopravní konferenci v Jihlavě byla řeč o deseti nejvíce nebezpečných místech.

Dopravní experti a starostové hledali na konferenci řešení, jak snížit počet nehod. Na základě tvrdých dat lze rozhodovat o tom, kde je nutné upravit dopravní značení, kde instalovat bezpečnostní prvky nebo kde pomůže častější dohled policie.

Průměrný počet nehod za rok v okresech:
Žďár nad Sázavou – 909
Jihlava – 898
Havlíčkův Brod – 745
Pelhřimov- 695
Třebíč – 672
Zdroj: Portál nehod

Nelichotivé první místo obsadil moderní, přehledný obchvat silnice I/37 u Osové Bítýšky. „Policie zde za posledních pět let zaznamenala čtrnáct dopravních nehod, při nichž se zranilo šestnáct lidí. Jen v posledních dvou letech jich bylo sedm,“ uvedl Milan Kříž z Portálu nehod. Problematické je, že řidiči jezdí po obchvatu vysokou rychlostí a místní řidiči přijíždějící z vedlejší silnice často špatně odhadnou vzdálenost a rychlost přijíždějících aut. Policie i silničáři se shodli, že by pomohlo měření rychlosti, přirozeně by pak mohl řidiče zpomalit kruhový objezd.

I další misto vypadá nenápadně, je o silnici II/360 mezi Třebíčí a Jaroměřicemi nad Rokytnou, která vede rovinatou krajinou bez hustého provozu a je dostatečně široká. Ale u Jaroměřic se stalo za posledních pět let dvanáct nehod, kdy se zranilo pět lidí. Problematická je ostrá a nepřehledná zatáčka, kde řidiči nezpomalí a při dešti nebo námraze končí mimo silnici. Pomoci zde může lepší povrch, nové vodorovné značený a výstražné prvky před zatáčkou. Situaci však trvale vyřeší až výstavba nového úseku, obchvat Jaroměřic už se chystá.

Nehody se opakují také na křižovatce ulic Jihlavká, Kpt. Jaroše a Pod Hradbami ve Velké Bíteši. Místem projedou čtyři až šest tisíc aut denně. „Problematická je zejména viditelnost pro řidiče přijíždějící z vedlejší ulice Pod Hradbami a časté nedodržování přednosti. Data ukazují, že křižovatka je vytížená rovnoměrně ze všech směrů, takže i příjezd z vedlejší komunikace je prakticky stejně frekventovaný jako hlavní tah,“ upřesnila datová analytička Petra Marková ze společnosti DataFriends.

Portál nehod v lokalitě letos na podzim nasadil moderní senzorický systém Traffic Eye, který dokáže analyzovat pohyb vozidel a chodců, měřit rychlosti směr jízdy a upozornit na situace, které mohou vést k nehodám. Z analýzy dat vyplývá, že tři čtvrtiny řidičů v křižovatce výrazně zpomalí nebo zastaví, přesto se opakují kolize z důvodu nedání přednosti v jízdě.

Na Jihlavsku pozor u Stáje, Domu zdraví v Jihlavě a u Ořechova

Z Jihlavska se do Top 10 nejrizikovějších dopravních míst v Kraji Vysočina dostal oblouk na silnici II/353 u Stáje, kde řidiči nepřizpůsobují rychlost stavu vozovky, za posledních pět let se tam stalo devět nehod s šesti zraněnými. Deset nehod a deset zraněných, navíc se zvýšeným rizikem pro cyklisty, pak eviduje kruhová křižovatka u Domu zdraví v Jihlavě. Paradoxně je přímo před krajským policejním ředitelstvím. Dvanáct nehod a jeden zraněný za posledních pět let pak má na svém kontě úsek silnice I/23 u Ořechova, tam často bourají nákladní auta.

V říjnu na silnicích Vysočiny zemřeli dva lidé. Nejvíce se bouralo 24. října

V říjnu zemřeli při dopravních nehodách na silnicích na Vysočině dva lidé, o jednoho méně než ve stejném období loni. Od začátku roku si nehody v kraji vyžádaly 20 životů. Vyplývá to z předběžných statistik dopravní policie a informací ČTK.

Až čtvrtinu dopravních nehod, na Vysočině pak zaviní zvířata, to je nejvyšší podíl ze všech krajů v republice. Je to téměř tisíc havárii ročně. Nevíce nehod zaviní řidiči špatným způsobem jízdy, následuje nedodržení rychlosti a nedání přednosti v jízdě. Zajímavostí je, že v jiných krajích bývá nejvíce nehod v okrese krajského města, na Vysočině je to však Žďársko. Následují okresy Jihlava, Havlíčkův Brod, Pelhřimov a Třebíč.

Přestože na Vysočině dojde ročně k téměř čtyřem tisícům nehod, při přepočtu na délku silniční sítě i rozlohu je to dobrý výsledek. „Při přepočtu na délku silniční sítě je Kraj Vysočina za poslední dva roky nejlepším – před Jihočeským a Plzeňským krajem. Na sto kilometrů silniční sítě zde připadá 69 nehod ročně. To je v porovnání s Moravskoslezským krajem, kde připadá 300 nehod na sto kilometrů, méně než čtvrtina,“ porovnal Marek Sibal, datový analytik společnosti DataFriends.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky nehody, riziková místa, Vysočina, srážka se zvěří, úpravy, zlepšení

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.