Ještě den a kousek mají lidé na to, aby vyplnili takzvanou pocitovou mapu plánované vysokorychlostní železnice (VRT). Na veřejnost se s žádostí obrátila Správa železnic. Zájemci mohou interaktivní mapu vyplnit do úterý 4. února.
Konkrétně jde o část VRT v úseku ze Světlé nad Sázavou přes Jihlavu do Velké Bíteše pod názvem VRT Vysočina II. „Pomocí takzvané pocitové mapy můžeme ovlivnit technické zpracování, které se dotýká našeho okolí," vysvětlil mluvčí Jihlavy Radovan Daněk.
Zmíněný úsek měří 80 kilometrů, přičemž průměrná cena za kilometr VRT se pohybuje okolo jedné miliardy korun. Výstavba tratě přes Kraj Vysočina by měla být zahájena v roce 2031, hotovo by mělo být do pěti let.
Součástí VRT přes Vysočinu bude komplexní řešení pro krajskou metropoli Jihlavu a okolí včetně jednoho terminálu a napojení uzlu Jihlava v lokalitě Pávov. Dálkové vlaky budou nově zastavovat na dnešním nádraží Jihlava město, které aktuálně prochází rekonstrukcí.
Pátek, 17. ledna 2025, 10:35
Přesně před týdnem byla v Jihlavě v prostoru městského vlakového nádraží zahájena demolice historické výpravní budovy z roku 1887. Dnes už je na staveništi jen hromada suti. Rekonstrukce nejen této budovy souvisí s výstavbou centrálního dopravního...
Město Jihlava navíc připravuje dopravní terminál před tímto nádražím. Přímé rychlovlaky pojedou do Prahy cca 50 minut, do Brna 40 minut.
„Naše názory a poznatky projektanti využijí při podrobném projektování. Naše okolí známe nejlépe my. Do pocitové mapy můžeme zakreslit místa, která v našem okolí máme rádi nebo která by zasloužila zlepšit, případně jim něco chybí. S našimi podněty boudou projektanti a krajináři dále pracovat, aby VRT co nejcitlivěji zasadili do krajiny Vysočiny," ujistil Daněk.
Vyplnění pocitové mapy zabere chvilku, zájemci mohou využít počítač či chytrý telefon. Vyplnění je zcela anonymní. Pocitová mapa je přístupná do úterý 4. února 2025.
Lidé mohou prostřednictvím mapy Správu železnic upozornit na místa, která mají rádi, dále pak na místa, která vidí jako problémová. A do třetice na místa, kde jim něco chybí či navrhnout nějaké vylepšení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.