Počasí dnes-1,5 °C, zítra-1 °C
Pátek 17. ledna 2025  |  Svátek má Drahoslav
Bez reklam

FOTO: Dílo je dokonáno. Po budově městského nádraží v Jihlavě zbyla po týdnu jen hromada suti

Přesně před týdnem byla v Jihlavě v prostoru městského vlakového nádraží zahájena demolice historické výpravní budovy z roku 1887. Dnes už je na staveništi jen hromada suti. Rekonstrukce nejen této budovy souvisí s výstavbou centrálního dopravního terminálu, který by měl být dokončený do dvou let.

Jak dnes ujistila společnost Skanska, rekonstrukce železniční stanice Jihlava město pokračuje i během mrazů a sněžení. „Máme za sebou většinu zemních prací a začali jsme budovat nový podchod. Během týdne jsme rozebrali starou staniční budovu, připravujeme se na výstavbu nové budovy a po dokončení zemních prací se pustíme do železničního svršku. Máme jen jednu stavební sezónu, se zprovozněním počítáme už letos v prosinci,“ informoval novináře projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.

 

Rekonstrukce nádraží s celkovými investičními náklady 1,7 mld korun zahrnuje stavbu zcela nové dvoupodlažní staniční budovy a dvou nástupišť propojených podchodem.

Specialisté Skanska položí 5,6 km kolejí, instalují 15 výhybek a dodají i nový staniční zabezpečovací systém. 

„Ve spolupráci se zhotovitelem jsme připravili takový stavební postup, který nám zajistí co nejkratší dobu potřebnou pro dopravní omezení. Díky tomu, že vlaky po celý letošní rok stanicí jen projíždějí, budeme mít na jeho konci hotovou většinu prací. Cestující už budou moci využívat novou nádražní budovu, která bude sloužit jako zázemí i pro nově vzniklý dopravní terminál,“ uvádí náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.  

Nádraží, kde již nyní nezastavují vlaky, bude do dvou let přestavěné a bude sloužit jako centrální dopravní terminál. Lidem umožní přestup mezi vlaky, linkovými autobusy a MHD, bude tam parkoviště pro auta a vznikne nové silniční propojení s Havlíčkovou ulicí. Osobní vlaky ve stanici nezastavují od poloviny prosince 2024, kdy začal platit nový jízdní řád. Stavební práce budou dokončené v polovině roku 2026. Do historické budovy se zakously první bagry ve čtvrtek 9. ledna.

VIDEO: Do historické budovy jihlavského nádraží se zakousl bagr. Do dvou let tu bude dopravní terminál

Výpravní budova na jihlavském městském nádraží již je minulostí, v uplynulých hodinách tam začaly demoliční práce. Nádraží, kde již nyní nezastavují vlaky, bude do dvou let přestavěné a bude sloužit jako centrální dopravní terminál. Lidem umožní...

„Ta stavba je už stavbou jednadvacátého století,“ řekl na konci září 2024 generální ředitel SŽ Jiří Svoboda. Správa přestaví kolejiště i nástupiště a vybuduje novou dvoupodlažní halu pro cestující. Na projektu se podílí město, které upraví prostor před nádražím, kde budou zastávky pro autobusy, MHD i parkoviště pro 68 aut.

Historická výpravní budova 

Budova, která má za sebou týdnení demolici, byla dokončena v roce 1887. O tři roky později bylo přistavěné druhé patro. V 60. letech minulého století byla otlučena původní fasáda. „Tím bohužel došlo k degradaci této budovy,“ řekl Richard Cila, který se zabývá historií železnice. Proto podle něj nebylo možné zařadit tuto budovu mezi chráněné památky, o což se snažil.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Se svolením společnosti Skanska

Štítky rekonstrukce, demolice, nádraží, železnice, terminál, Jihlava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

FOTO: Dílo je dokonáno. Po budově městského nádraží v Jihlavě zbyla po týdnu jen hromada suti | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.