Jihovýchodní silniční obchvat Havlíčkova Brodu by podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) měl být zprovozněný koncem letoška. Práce pokračují podle stanoveného harmonogramu. Stavba 4,1 kilometru nové silnice první třídy s deseti mosty začala v závěru roku 2019.
„Uvedení celé dopravní stavby do úplného provozu předpokládáme v druhé polovině letošního prosince," uvedl Jiří Veselý z oddělení komunikace ŘSD. Stavbu provádí sdružení firem Strabag, M-Silnice a Porr, zakázku získalo za cenu 1,6 miliardy korun bez DPH. Obchvat propojí výpadovku 34 na Žďár nad Sázavou a Pardubice s hlavní silnicí 38 směrem na Jihlavu.
Stavbaři teď pracují hlavně na obou koncích nového obchvatu, kde pokládají asfaltový povrch a na výjezdových a nájezdových větvích mimoúrovňových křižovatek. Vedle toho dokončují vrchní části na dvou nejdelších mostech měřících okolo 200 metrů. „Stavba ve třech místech překlenuje železniční trať a v šesti místech místní toky, včetně řeky Sázavy. Také celkový objem zemních prací je výjimečný," uvedl Veselý.
Při zahájení stavby obchvatu ŘSD předpokládalo, že by nová silnice mohla být zprovozněná koncem roku 2022, později termín prodloužilo o rok. „Bohužel, tato stavba si vybrala daň přesně na těch položkách, které jediné nedokážeme se stoprocentní jistotou naplánovat," uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl v říjnu 2021. Prodloužení doby stavby podle něj způsobily nalezené ekologické zátěže, déle trval také archeologický průzkum.
Vloni stavbu havlíčkobrodského obchvatu zkomplikovalo to, že u něj Krajský soud v Brně zjara zrušil stavební povolení. Vyhověl tak žalobě místního zemědělce. Ministerstvo dopravy loni v říjnu odvolání zamítlo a potvrdilo platnost stavebního povolení. Mluvčí ŘSD pak uvedl, že práce nebyly přerušené na objektech, již se rozsudek netýkal a že je velká šance na dodržení harmonogramu se zprovozněním obchvatu ke konci roku 2023. Podrobnosti k projektu jsou na webu ŘSD.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.