Jak jsme vás již informovali dnes dopoledne, covid-19 komplikuje chod na jihlavském magistrátě. Konkrétně na matrice, která bude od 1. února zcela uzavřená. To však není jediné oddělení, kde je výrazně omezený provoz.
„Kvůli britské mutaci koronaviru, která rychle omezuje provoz některých oddělení magistrátu, omezí úřad od pondělí hodiny pro veřejnost,“ upozorňuje Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.
Magistrát města Jihlavy je jednou z institucí, kde byla potvrzená nákaza britskou mutací koronaviru. Ta má být podle některých expertů mnohem infekčnější a nebezpečnější. Vláda kvůli ní ještě víc zpřísnila opatření a od soboty 30. ledna 2021 mimo jiné také nařídila, aby lidé omezili kontakty s jinými osobami než se členy domácnosti na nezbytně nutnou míru.
Povinná karanténa pracovníků na některých odděleních jihlavského magistrátu navíc ochromila personální možnosti vyřizovat některou úřední agendu a například jihlavská matrika musí na celý příští týden zcela zastavit provoz.
Pátek, 29. ledna 2021, 08:55
Důležitá informace pro občany přišla z jihlavského magistrátu. Od 1. února do 5. února bude zcela přerušen provoz oddělení matrik. Toto se týká všech matričních agend.
Částečně omezený provoz bude muset být i na odboru dopravy nebo na oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů. Odbor dopravy se s karanténou potýkal už minulý týden.
Středa, 27. ledna 2021, 15:03
Koronavirus v minulém týdnu omezil provoz registru vozidel na jihlavském odboru dopravy, který sídlí u autobusového nádraží. Několik pracovníků oddělení bylo v karanténě. Nyní jsou už ale zpět a registr funguje v běžném režimu.
„Prosíme všechny, aby zvážili, zda je jejich cesta na úřad opravdu nezbytná a nedá se odložit. Setkáváme se s tím, že se k nám chodí lidé pouze na něco zeptat nebo se zdržují na chodbách a povídají si se známými. To je teď bohužel nepřípustné,“ zdůraznil tajemník úřadu Evžen Zámek.
Mluvčí Daněk připomíná, že telefonní nebo e-mailová komunikace zůstávají nepřerušeny a magistrát je doporučuje před každou cestou na úřad. „Také online objednávkový systém webcall, který je využívaný některými odbory, je bez přerušení v provozu a klienti objednaní přes tento systém budou vždy přednostně obslouženi,“ dodává Radovan Daněk.
Lidé se do hlavní budovy dostanou i nadále pouze z ulice Hluboká, při návštěvě úřadu je nutné mít po celou dobu pohybu v budově nasazenou roušku nebo nejlépe respirátor s certifikací FFP2. U vstupů do budov magistrátu budou od pondělí 1. února během úředních hodin asistovat strážníci městské policie. Zaměstnanci budou u vstupů zjišťovat, za jakým účelem lidé na úřad přicházejí. „Lidem, kteří přijdou jen se na něco zeptat, nebo například vyzvednout sáčky na psí exkrementy, nebude umožněn vstup. Prosíme, zvažte v této složité době cestu na úřad a snažte se co nejvíc věcí vyřešit online a po telefonu,“ zopakoval tajemník Evžen Zámek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.