Jihlavská nemocnice nabízí novinku pro všechny neslyšící pacienty. Ti se mohou 24 hodin denně spojit s tlumočníkem znakového jazyka, a to prostřednictvím videohovoru. Tímto se usnadní potřebná komunikace mezi pacienty a zdravotníky.
Handicapovaní pacienti mohou služby tlumočníka využít nejen v ambulancích, ale i během hospitalizace. Spojí se s ním díky QR kódu. „Stačí mobilem naskenovat QR kód, přes který dojde během pár minut ke spojení s tlumočníkem znakového jazyka z Unie Neslyšících Brno. Tímto způsobem mohou neslyšící pacienti komunikovat se zdravotnickým personálem bez nutnosti předchozí rezervace tlumočníka nebo doprovodu rodinného příslušníka,“ upřesňuje Šárka Humlová ze společnosti Deafcom, která tlumočení technicky zajišťuje.
Tuto novou službu mohou využít i neslyšící pacienti, kteří se chtějí například telefonicky objednat na vyšetření. Nemocnice zpřístupňuje informační linku, kdy se pacienti spojí s tlumočníkem Unie Neslyšících Brno, který se dále spojí se zdravotnickým personálem. Tento odkaz najdou neslyšící také na webu jihlavské nemocnice. „Jsme rádi, že můžeme pacientům nabídnout tuto možnost. Většina neslyšících je zvyklých chodit s doprovodem, ale pokud jsou sami, může být bariéra v komunikaci velký problém. Tato služba problém vyřeší,“ říká ředitel jihlavské nemocnice Alexander Filip.
Mluvčí Nemocnice Jihlava Monika Zachrlová doplnila, že služba je pro neslyšící zdarma a projekt bude probíhat ve spolupráci s organizacemi Unie Neslyšících Brno (UNB) a Deafcom.
„UNB poskytne tlumočníky znakového jazyka, zatímco Deafcom zajistí technologické řešení pro spojení mezi neslyšícím pacientem, zaměstnancem nemocnice a tlumočníkem. Tyto organizace již společně poskytují přístupné služby ve Fakultní nemocnici Brno, Nemocnici u svaté Anny, Milosrdných bratří a dalších,“ uvedla na závěr Monika Zachrlová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.