Již pátý měsíc, konkrétně od 1. dubna, probíhá v krajském městě modernizace Brněnského mostu na silnici II/602. Práce pokračují v souladu s harmonogramem i ve velmi horkém počasí, které naše republika prožívá v posledních dnech.
„Samotná nosná konstrukce je i po tolika letech v dobrém stavu, touto rekonstrukcí by se měla prodloužit životnost mostu o dalších zhruba 40 let,“ řekl při poslední prohlídce stavby hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek. Hejtmana zajímala do detailů návaznost dalších prací a s ohledem na aktuální klimatické podmínky i organizace práce.
Dělníci mají aktuálně hotové odbourání říms a spádové desky, odstraněna byla izolace a v termínu proběhlo zvednutí a spuštění jednotlivých polí mostu pomocí speciální konstrukce. Dále je dokončena sanace kanálků předpínacích kabelů, otryskání a hrubá sanace pilířů, zpevnění pilířů vrtanými kotvami.
„Aktuálně se na Brněnském mostě provádí montáž výztuže desky v jednotlivých polích a jejich betonáž, dokončována je sanace třetího pole mostu z podvěsné montážní plošiny. Zadána byla výroba více než 450 metrů zábradlí,“ jmenuje hejtman Jiří Běhounek s tím, že během několika dní začne otryskávání a sanace pole číslo jedna nad ulicí Křižíkova a budou zahájeny práce na izolaci nosné konstrukce a římsách.
Dělníci, kteří na stavbě pracují, mají během horkých dní přístup k pitné vodě a zázemí, kde si mohou v případě potřeby odpočinout a osvěžit se, práci na směny zhotovitel neplánuje. Extrémní počasí klade nároky nejen na lidi, ale i na ošetřování čerstvého betonu při rekonstrukci mostu.
„Bez zajímavosti není, že během rekonstrukce muselo být z dutin mostu vyklizeno mnoho odpadu po bezdomovcích a zlikvidováno také velké množství holubího trusu - z každého pole až dvě nákladní auta. Nově budou do mostu instalovány zábrany proti vletu ptáků,“ popisuje Irena Šedová z krajského odboru dopravy a silničního hospodářství.
Brněnský most se pro řidiče i pěší uzavřel 1. dubna. Všechny práce by měly být dokončeny do konce letošního října. Na projekt s názvem II/602 Jihlava – most ev. č. 602-043 má Kraj Vysočina schválenu finanční podporu z Integrovaného regionálního operačního programu, stavební práce přijdou na 58 milionů korun včetně DPH. Most je dlouhý 237 metrů, byl postaven v roce 1956 a naposledy byl opravován před dvaceti lety.
Řidiči v krajském městě využívají objízdné trasy, změny se dotkly také městské hromadné dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.