Jak jsme již informovali v pátek, Česká pošta plánuje do konce června zrušit 300 poboček. Dvě z nich jsou v Jihlavě, na Dolině a u vlakového nádraží v ulici Havlíčkova. Důvodem je neustále klesající poptávka po tradičních poštovních službách a 40% pokles zájmu o poštovní služby.
Pátek, 31. března 2023, 09:40
Česká pošta se začátkem letních prázdnin, tedy od 1. července 2023, zruší v rámci celé republiky 300 poboček. Podle dnešní tiskové zprávy je dlouhodobě patrný klesající zájem o tradiční poštovní služby. S úbytkem poboček musí počítat také klienti...
Český telekomunikační úřad v návaznosti na nižší poptávku po poštovních službách přehodnotil kritéria, podle kterých je určována hustota pošt na území České republiky. Místo dosavadní docházkové vzdálenosti dvou kilometrů k nejbližší pobočce v obcích s počtem obyvatel nad 2500 se tato vzdálenost zvyšuje na tři kilometry. Z toho vyplývá, že z 3200 pošt povinných podle zákona, jich bude nově potřeba jen 2 900.
Z rušených pošt v zemi připadají dvě také na Jihlavu. Podle Miroslava Štěpána, pověřeného zástupce generálního ředitele České pošty, má jít o pobočky Jihlava 2 v Havlíčkově ulici u vlakového nádraží a o poštu Jihlava 5 v ulici S.K. Neumanna. Fungovat mají do konce června 2023.
„To je v pořádku! Pošta je černá díra kterou platíme všichni,“ reaguje na facebookové diskuzi Ondřej Brtnický. Jiný názor na rušení poboček má například Martina Macková Hobzová: „Já mám s poštou dobré zkušenosti,dopisy a balíky přijdou opravdu do druhého dne. A že by nebyl zájem o jejich služby, se mi nezdá. Stačí si zajít v Jihlavě na hlavní poštu na náměstí alebo třeba na poštu na Erbence. Vždycky je tam fronta.“
Město plánuje zpracovat vlastní analýzu dostupnosti zbývajících poboček. „Geoinformační systémy magistrátu nám přesně určí, zda bude skutečně dodržena pro všechny obyvatele Jihlavy tříkilometrová docházková vzdálenost a budeme s vedením České pošty o záměru ještě jednat. Slíbili nám dopisem schůzku, aby osobně vysvětlili důvody a kritéria, podle kterých se rozhodli pro uzavření právě těchto pošt,“ uvedl primátor Petr Ryška.
Podle jeho slov město nedopustí, aby na jeho území došlo ke zhoršení klientského standardu poštovních služeb. „Pokud nám z analýzy vyjde, že v některé lokalitě budou poštovní služby chybět, chceme jednat například o zřízení pobočky Pošta partner nebo jiné podobné služby,“ doplnil primátora Jihlavy radní David Beke, který se situací dlouhodobě zabývá.
Podle informací České pošty se dostupnost a kvalita poštovních služeb pro obyvatele Jihlavy nezhorší. Pobočky, které budou nově spádové pro klienty, jejichž pošta byla zrušena, zajistí dostatečnou kapacitu pro jejich obsluhu. „Klient navštíví poštu v průměru 1,5krát měsíčně a vyřízení jedné transakce mu trvá v průměru dvě minuty. Naše kapacity pro klienty v Jihlavě tak budou více než dostatečné,“ uvedl v dopise primátorovi Jihlavy Miroslav Štěpán.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.