Česká pošta se začátkem letních prázdnin, tedy od 1. července 2023, zruší v rámci celé republiky 300 poboček. Podle dnešní tiskové zprávy je dlouhodobě patrný klesající zájem o tradiční poštovní služby. S úbytkem poboček musí počítat také klienti na Vysočině.
„Za posledních pět let klesl zájem o tyto služby na pobočkách o 40 procent. A to vlivem digitalizace, díky které lze zařídit řadu služeb nikoli osobní návštěvou pošty, ale v on-line prostředí. Český telekomunikační úřad proto reflektoval tyto změny a upravil parametry rozložení poboček ve svých normách. Nově tak každá obec s počtem obyvatel nad 2500 nemusí mít poštu v docházkové vzdálenosti do dvou kilometrů, ale nově do tří. V pobočkové praxi České pošty to znamená, že z nynějších 3 200 pošt bude po změně legislativy 300 nepovinných a ty Česká pošta z ekonomických důvodů zruší bez náhrady," vysvětlil v dnešní tiskové zprávě mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Tyto informace Česká pošta zveřejňuje s vědomím, že dosud nebyly vypořádány veškeré připomínky v rámci mezirezortního připomínkového řízení k materiálu Českého telekomunikačního úřadu, který nové nastavení parametrů rozložení pobočkové sítě řeší.
„Lidsky z rušení poboček nadšený nejsem. Mrzí mě, že jsme k tomuto kroku byli vývojem na trhu poštovních služeb a ekonomickou realitou dohnáni. Legislativa se změnila a my si nemůžeme dovolit luxus provozovat pošty, které nemusíme. Proto k 1. červenci uzavíráme 300 poboček, které už nejsou podle platné legislativy potřeba. Není to o emocích, je to o finanční realitě České pošty, se kterou se musíme vypořádat. Pokud bychom nedělali potřebná opatření, postupem času by pobočky nebyly už žádné, protože by nebyla Česká pošta,“ říká Miroslav Štěpán, pověřený zástupce generálního ředitele České pošty.
V obcích, kde sídlí pouze jedna pobočka, se toto netýká. Zároveň se redukce pobočkové sítě netýká pošt Partner, kterých je po celé České republice aktuálně 819. Pobočky, které budou nově spádové pro klienty, jejichž pošta byla zrušena, zajistí dostatečnou kapacitu pro jejich obsluhu. Všechny pošty, které Česká pošta provozuje, jsou schopné zajistit požadovaný standard služeb.
„Na nejvytíženějších poštách, kterých je 400, se lze objednat na konkrétní čas a na konkrétní službu, a to pouze jednu hodinu před plánovanou návštěvou pobočky. Pro odeslání a výdej balíků mohou zákazníci využít celkem 7 625 Balíkoven a samoobslužných výdejních boxů po celé České republice," ujišťuje Vitík a dodává, že starostům obcí a primátorům měst, ve kterých dojde ke zrušení některé z poboček, zástupci České pošty osobně vysvětlí nastalou situaci, odůvodní výběr rušených poboček a budou s nimi diskutovat o budoucím zajištění poštovních služeb v jejich městě.
K redukci poboček České pošty dojde také v Kraji Vysočina. Konkrétně se to týká těchto poboček:
„Z rušení pobočky na Havlíčkově ulici nadšená nejsem. Což o to, já se jinam dostanu, ale horší to je s mým tatínkem, který sem chodí často, třeba pro důchod. Budeme to muset vyřešit jinak, nic jiného nám nezbyde," svěřila se Jihlavské Drbně Pavlína Fialová z Jihlavy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Dle seznamu, nám ze tří zruší dvě. Nechali jen tu hlavní, u níž ani nezaparkujete a už teď se načekáte, než se dostanete na řadu; navíc nesplňuje docházkovou vzdálenost 3km už jen v rámci městečka ...
Naše městečko spádově obhospodařuje několik okolních obcí, jejichž obyvatelé to na zdejší poštu mají násobně dál, než 3 km a u pošty nezaparkují, takže si půjdou vystát pořadí, z několik set metrů vzdálených, často zcela plných, parkovišť. Rušené pošty právě využívají lidé ze spádových obcí; jedna slouží sedmdesát let a ta druhá, pod kopcem s památkou UNESCO, už od dob TGM ...