Na přelomu února a března náhle ukončil svoji činnost kosmetický salon Royal Family v Havlíčkově ulici v Jihlavě. Překvapeni takovým chvatným rozhodnutím byli nejen zaměstnanci, ale i zákazníci, z nichž jsou mnozí držiteli dárkových poukazů na služby, které nyní už nelze využít. Majitelka salonu je totiž trvale nedostupná a údajně s tím již nechce mít cokoli společného. Ve hře je tak trestní oznámení.
Paní Iva Špulková z Jihlavy obdržela poukázky do salonu Royal Family k Vánocům a v lednu k narozeninám. Jejich celková hodnota je 2 300 korun, na kterými se aktuálně vznáší velký otazník. „V sobotu 4. března jsem byla objednaná na kosmetiku, salon byl ale vyklizen, žádná zpráva na dveřích o jeho zrušení tam nebyla,“ popisuje svoji zkušenost.
Telefon nikdo nebral, až na Facebooku si všimla oznámení od (dnes již bývalých) zaměstnanců, že je salon zrušen. „Paní majitelka zablokovala přístup na počítači k telefonním číslům klientek a tak mě nikdo nevyrozuměl. Od kosmetičky a paní recepční jsem dostala číslo na majitelku, ta však nereaguje na volání ani na SMS,“ zoufá si učitelka z Jihlavy. Zkontaktovat poslední majitelku salonu Kristýnu Sychrovou se následně nepodařilo ani redakci Drbny.
Nepříjemně se současný stav dotýká i bývalé majitelky Evy Ďurďové, které salon vedla od roku 2016 do června 2022. „Vedla jsem ho dlouho, poctivě, i přes covid jsem ho udržela,“ vzpomíná. Po narození dítěte se rozhodla salon prodat. „Každý si mě ale nyní s tímto odporným a nečestným jednáním spojuje a já nemám jak se bránit. Sama jsem přitom poškozenou, paní nová paní majitelka mi stále za prodej salonu nezaplatila,“ uvádí další šokující skutečnost.
S nelibostí na současnou situaci hledí i bývalá zaměstnankyně salonu (nepřála si být jmenována), která právě prohlášení na Facebooku zveřejnila. „Alespoň my, zaměstnanci, máme tu slušnost ke svým zákazníkům a chceme Vám oznámit, že salon Royal Family od března roku 2023 končí. Tím se ruší i veškeré nasmlouvané termíny,“ stojí v jedné z jihlavských skupin. „Děkujeme za pochopení a zároveň se omlouváme za komplikace.“
I pro bývalé zaměstnance bylo náhlé uzavření salonu nepříjemným šokem. „Dozvěděla jsem se to asi čtrnáct dní předem a 20. února jsem byla naposledy v práci,“ říká pracovnice. Ta připouští, že problémy se postupně objevovaly, ale navzdory zvýšenému nájmu a zálohám na energie a menšímu počtu zákazníků se navzájem i s majitelkou podporovali, že těžké období zvládnou. „Majitelka ale z ničeho nic otočila. Aspoň na výplatách už mi dlužná není, domluvili jsme se na kompenzacích.“
Někteří z jejích bývalých kolegů rozjeli svoji živnost, někteří našli narychlo pracovní uplatnění v místních fabrikách. To, co se rozjelo na sociálních sítích, ji mrzí. „Čte se to hrozně, je mi těch zákazníků s poukazy líto. Obracejí se na nás, ale já je musím posílat pryč, protože zadarmo to dělat nemohu.“
Původně dohoda zněla totiž tak, že poukazy se zaměstnancům proplatí a ti pak poskytnou vybranou službu zákazníkovi. „Peníze z poukazů si ale majitelka nechala a později, když ještě komunikovala, napsala, že s tím už nechce mít nic společného.“ Podle velmi orientačních odhadů může jít o poukázky v hodnotě několika desítek tisíc korun.
Smutný příběh tak bude mít pokračování na policii. „Majitelka se nestyděla prodávat poukázky i ve chvíli, kdy věděla, že služby v salóně ukončí. Je to ze strany paní majitelky podvodné a hnusné jednání,“ myslí si paní Iva, která je v kontaktu s dalšími poškozenými a v nejbližších dnech se hodlá dostavit na policejní služebnu. Policejní mluvčí Jana Kroutilová zatím přijetí takového oznámení nepotvrdila.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
I naší firmě dluží majitelka - Kristýna Sychrová několik faktur za pronájem softwarového řešení. Přestala komunikovat, a tak budeme vše řešit právně. Vzhledem k tomu, že je veřejně dohledatelná její adresa, má opravdu silné nervy, když dluží tolika lidem.