Už několik týdnů, přesně od 27. prosince loňského roku, je v naší zemi uzavřena většina služeb, včetně třeba kadeřnických salonů. Na tuto skutečnost lidé reagují různě – kvůli uzavřeným provozovnám si někteří pozvou kadeřníka či kadeřnici k sobě domů. Další skupina lidí vyčkává, kdy se salony opět otevřou. A velká část zajde do drogerie pro barvu či tónovací šampon a vlasy si podomácku obarví v rámci svých možností. A právě díky této skupině Čechů tuzemským drogeriím razantně vzrostl prodej vlasové kosmetiky.
„Ano, evidujeme výrazný nárůst prodejů barev na vlasy,“ sdělila na dotaz redakce Václava Svobodová, specialistka interní a externí komunikace z drogerií Rossmann. Zvýšený prodej u kosmetiky určené k barvení vlasů zaznamenali také v prodejnách Dm drogerie markt. „V porovnání s loňským rokem došlo v období říjen 2020 až leden 2021 k nárůstu odprodejů sortimentu barev na vlasy v průměru přibližně o 11 %. Z toho vyplývá, že péči od kadeřníků zákazníci částečně nahrazují domácí péčí,“ řekl manažer komunikace drogerií Dm Jiří Peroutka.
Z údajů, které má Drbna k dispozici, dále vyplývá, že lidé ve srovnání s „předcovidovou“ dobou nyní celkově více nakupují vlasovou kosmetiku. Tedy zejména barvy, případně přípravky na tónování. Méně už se ale věnují stylingu. „Ve zmiňovaném období došlo k celkovému růstu obratu v oblasti sortimentu péče o vlasy a naproti tomu k poklesu poptávky po produktech z kategorie styling. Zákazníci tedy řeší kompenzaci péče jako od profesionálů, avšak nepotřebují tolik produktů pro finální úpravu vlasů. S ohledem k pandemickým omezením je vývoj v této kategorii logický,“ říká za Dm drogerii Jiří Peroutka.
Propady prodejů u stylingových přípravků dlouhodobě sledují i v prodejnách Rossmann. „Vlasová kosmetika si udržuje standardní prodeje, v první vlně pandemie byl výrazný nárůst prodejů například u nůžek,“ jmenuje Václava Svobodová.
V nákupních vozících zákazníků nyní ve velkém končí například čisticí prostředky, podle Peroutky třeba u dezinfekčních prostředků od loňského října do ledna 2021 došlo k nárůstu v řádu stovek procent. „Zákazníci nakupovali ve větší míře také doplňky stravy, produkty zdravé výživy, produkty z kategorie péče o dítě a čaje, kde se meziroční nárůst pohybuje v rozpětí 10 – 20 %,“ dodává Peroutka.
Podle Václavy Svobodové se výrazně zvýšily prodeje mýdel. Samozřejmě především mýdel antibakteriálních a lidé také častěji kupují dezinfekční přípravky na ruce. „Nárůst registrujeme také u všech dezinfekčních prostředků - jak na úklid, tak i na dezinfekci prádla. Tím, že lidé tráví více času doma a také častěji vaří, zvedl se rovněž prodej tablet do myčky a toaletních papírů,“ přidává další výsledky průzkumu za drogerie Rossmann Václava Svobodová.
Nastalou situaci v souvislosti s uzavřenými kadeřnickými salony musela po svém vyřešit i Marcela Svobodová z Jihlavy. Návštěvu kadeřnice měla naplánovanou hned v prvním lednovém týdnu, kvůli vládním nařízením se ale nedočkala. „Jako krátkovláska mám teď vlasy už skoro na ramena, na stříhání doma si ale netroufnu a možnost pozvat někoho k sobě domů nemám. Tak se stříháním musím ještě počkat. Barvy z drogerie ale používám teď pravidelně, ještěže existují, na tom snad nic nezkazím,“ usmívá se Marcela Svobodová a věří, že další termín u kadeřnice už jí vyjde. „24. března už by mohla být situace příznivější, tak snad se dočkám,“ doufá Marcela Svobodová z Jihlavy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.