Již od středy 1. února vstoupí v platnost největší změny jízdních řádů jihlavské městské hromadné dopravy za poslední léta. Vzniknou například tři nové linky – dvě trolejbusové G a H a autobusová s číslem 2, dochází též ke změně počtu a frekvence jednotlivých spojů.
Pondělí, 16. ledna 2023, 14:23
Od středy 1. února se otevře nová trolejová trať na Bedřichov a změní se linkové vedení městské hromadné dopravy. Vzniknou tři nové linky – dvě trolejbusové G a H a autobusová s číslem 2. I přes zdražení všech vstupů a energií se celkový objem MHD...
Redakční dotaz: Jaký máte názor na změny v MHD (nové spoje, nové jízdní řády, atd.), ke kterým od 1. února přistupuje Dopravní podnik města Jihlava?
Jaroslav Vymazal (ODS a KDU-ČSL)
K zavedení nových jízdních řádů dochází v souvislosti se změnou linkového vedení po otevření nové trolejbusové trati na Bedřichov k 1. únoru 2023. Mám radost, že je současně nejen zachován celkový objem MHD, ale i přes rostoucí ceny energií je dokonce mírně navýšen. Jako místopředseda představenstva DPMJ mohu říct, že odbor dopravy magistrátu města Jihlavy ve spolupráci s DPMJ se snaží těmito opatřeními optimalizovat a zefektivnit provoz, kdy se počty spojů zvyšují tam, kde je podle sčítání vyšší frekvence cestujících. Obsluha širšího centra města se nemění, naopak se navyšuje počet spojů v nejvytíženějších časech a na nejfrekventovanějších úsecích linek. K snížení dopravy dochází ve směrech, ve kterých nebyly spoje tak využívány a jejich provozování je tedy neefektivní. Hlavní změny spočívají v zavedení nových linek G, H a 2, snížení počtu spojů linky 12, prodloužení linky 4 do konečné V Ráji a zrušení linek 3 a 5. Za důležité a velmi pozitivní pak vnímám navýšení podílu bezemisní dopravy a snížení hluku.
Tomáš Havlík (SPD)
Myslím si, že nějaký čas potrvá než si zvykneme, na přejmenované nebo přečíslované spoje. Někde, třeba Helenín, byly odebrány víkendové spoje, přidány v týdnu, tak uvidíme, jak se vše osvědčí. Lokalit, kde budou mít občané nějakou změnu v jízdním řádu bude asi více. Byla vybudována nová trolejová trať do průmyslové zóny, za 36 miliónů z městské kasy, tak je potřeba jí začít využívat, a ne jen ji. Více využívat celkově MHD, zmenší se počet aut v ulicích. DP si určitě dělal analýzy vytíženosti linek a potřeby lokalit, ze kterých vycházel, budou i nové trolejbusy. Za SPD každým rokem souhlasíme s nemalými částkami dotací pro DP a tak věříme, že změny byly provedeny kvalifikovaně, lidmi z oboru a že se vše zdaří ve prospěch občanů. Ostatně vždy a ve všem je zpětná vazba - odezva cestující veřejnosti. Jen ty linky G a H jsou sice pokračováním v abecedě, ale trochu to evokuje linku Gustáva Husáka.????
Libor Kuchyňa (Starostové a nezávislí)
Změny v MHD v Jihlavě jsou v poslední době velmi časté. Hlavně pro seniory to musí být velmi komplikované se ve změnách vyznat. Sám jsem nezaznamenal moc pozitivních ohlasů na tyto změny a hlavně důkladné odůvodnění těchto změn, a to mě mrzí. Vysvětlit a obhájit změny je vždy velmi důležité. Na jednu stranu chceme MHD zatraktivnit, na druhou omezujeme spoje. Zaznamenal jsem, že město má 200 milionů přebytek, ale vše jde na HMA, takže důvod omezení spojů nebude ekonomický. Věřím, že vedení města vše ještě řádně obhájí, uživatelé MHD si to zaslouží.
Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější. Další oslovení městští zastupitelé Jiřina Gáliková (ANO) a Tereza Kafková (Piráti a Fórum Jihlava) na dotaz redakce do uzávěrky neodpověděli.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.