Počasí dnes21 °C, zítra20 °C
Neděle 5. května 2024  |  Svátek má Klaudie
Bez reklam

V DIODu se dnes v podvečer diskutovalo o letošních změnách v jihlavské MHD

Městskou hromadnou dopravu v krajském městě Vysočiny čekají v roce 2016 dvě vlny změn. Ta první přijde od dubna. To se zkrátí intervaly a doby jízdy trolejbusů. Vznikne také nová noční linka. Na podzim se chystají další změny.

V divadle DIOD na Tolstého ulici v Jihlavě představili zodpovědní úředníci magistrátu a náměstek primátora pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal návrhy na změny v MHD. Návrhy vzešly mimo jiné z loňského velkého průzkumu, který zjišťoval názory a požadavky asi čtyř tisíc osob a také velkých zaměstnavatelů.

První změny již schválila i Rada města Jihlavy, a vejdou tak v platnost od 1. dubna 2016. Týkají se trolejbusových linek. Trolejbusy budou jezdit rychleji a častěji. Zkrácení dojezdových časů umožnila opatření tzv. preference vozidel městské hromadné dopravy, jako jsou BUS pruhy nebo semafory, které na křižovatkách „dávají přednost“ trolejbusům a autobusům. Systém funguje, vozidla jezdí do zastávek na čas, někdy řidiči dokonce musí čekat na čas odjezdu. Od dubna se tedy zkrátí odstup jednotlivých spojů, ale i celkový čas, který cestující stráví na cestě.

Nyní jezdí většina trolejbusových spojů po třinácti minutách. Interval se změní na dvanáctiminutový. „Věříme, že to cestující přivítají. Budou se jim lépe pamatovat časy odjezdů. Spoje budou mít v každé hodině stejnou minutu odjezdu,“ popisoval změny náměstek primátor pro dopravu Jaroslav Vymazal.

Od 1. dubna také začne jezdit nová noční linka, která nahradí stávající nepřehlednou kombinaci několika spojů. Trolejbus bude jezdit na trase od hlavního vlakového nádraží přes Březinky na Masarykovo náměstí, odtud kolem Sokolovny a po Jiráskově ulici na Horní Kosov. Linka bude nově označena písmenem N.

BI na podzim skončí, nahradí ji linka D

Nejpozději v posledním čtvrtletí tohoto roku  bude v prodloužené ulici Vrchlického vybudováno trolejové vedení. To bude základem pro druhý balíček změn.

De facto jediná změna v trolejbusových linkách se týká nechvalně proslulých „osmiček“ linek B a BI. Linka B pojede po své současné trase z hlavního vlakového nádraží přes Březinky a centrum až k Domu zdraví. Nově odtud bude pokračovat Vrchlického ulicí kolem nemocnice na Dolinu a do Starých Hor. Před železničním přejezdem se na staronové konečné otočí a pojede po stejné trase zpět.

ČTĚTE TAKÉ: ANKETA: Autobus v jihlavské Benešce?

Linka BI zanikne a namísto ní vznikne linka D. Ta zachová stávající přímé spojení z hlavního vlakového nádraží a okolí do širšího centra a k nemocnici. Od hlavního nádraží Havlíčkovou ulicí pojede k Domu kultury, pokračovat bude kolem stadionu ulicemi Dvořákova, Žižkova, Seifertova a opět Žižkovou ulicí k Domu zdraví. Zde se otočí a pojede stejnou trasou zpátky.

Expresní linky do průmyslové zóny

V rámci podzimního balíčku změn vzniknou také dvě nové linky z nejlidnatějších sídlišť do průmyslové zóny. Z Doliny pojede přímo do průmyslové zóny linka s pracovním číslem 31. Uleví se tak cestujícím linky 36, kteří míří do zóny za prací, ale musí přitom projet celým městem. Druhá nová linka s pracovním číslem 32 bude jezdit do průmyslové zóny z Březinek.

Do průmyslové zóny v Hruškových Dvorech jezdí i linka číslo 4, i ta dozná na podzim změn. Vzniknou z ní dvě linky, jedna pro obsluhu průmyslové zóny, druhá pro místní části Hosov a Heroltice.

V rámci podzimních změn by měly být i úpravy jízdních řádů linek 5, 12 a 36. Na Bedřichově se nyní velmi často sjíždí v podobných časech. Po úpravách budou rozestupy mezi jednotlivými spoji rovnoměrné, a nebudou tak dlouhé prodlevy bez dopravní obsluhy.

Zrušit by město chtělo téměř nevyužívanou linku číslo 9 do Hosova. A protože bude změn v autobusových linkách velké množství, má dojít i k přečíslování autobusů tak, aby byla jejich čísla co nejnižší.

Diskutovalo se však i na jiná témata. Očekávanou byla debata o návratu MHD na Benešovu ulici. Obsluhu by podle návrhu mohly zajišťovat tzv. midibusy, tedy autobusy o velikosti dodávek. Navrhovány byly i další úpravy linky č. 6, která nyní takřka bez cestujících pendluje mezi městským vlakovým nádražím a Masarykovým náměstím.

Požadavky zazněly i na prodloužení trolejbusů z Březinek ke Kauflandu či jiná přímá spojení míst v Jihlavě. O připravovaných podzimních změnách proběhne další setkání s veřejností.

Foto www.fotodoprava.com

Štítky městská hromadná doprava, průmyslová zóna, podzim, Kraj Vysočina, Jihlava, Jaroslav Vymazal, Březinka, Kaufland, Dům zdraví spol. s r.o., Kosovo

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

V DIODu se dnes v podvečer diskutovalo o letošních změnách v jihlavské MHD | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.