V souvislosti s rozšiřováním modrých zón pořádá vedení města veřejné besedy, kde Jihlavany s novinkou seznamuje. Dle magistrátu si tam lidé často uvědomí, že změny jsou potřeba.
Nový systém parkování se ještě na jaře rozšíří do oblastí Fibichova, Ke Skalce, U Hřbitova a Zborovská. „Na podzim by pak měl platit i v ulicích kolem nemocnice,“ dodala Aneta Hrdličková z magistrátu.
Změny budou znamenat konec nelegálnímu stání aut, což přispěje k plynulejšímu provozu. Vzninkou parkovací místa v modrém, oranžovém a fialovém režimu. Radní pro dopravu David Beke na besedách pozoruje, že lidé jsou zpočátku vyděšení, ale následně si uvědomí, že změny jsou potřebné.
„Chápu, že nový systém někde prodlouží docházkovou vzdálenost, někoho nutí začít za parkovací místo platit, zřídit si v Jihlavě trvalý pobyt, vyklidit garáž a začít ji používat nebo začít o parkování více přemýšlet, jenže to je daň za to, že se jako společnost v posledních třech dekádách máme dobře a způsobili jsme takový nárůst aut ve městech,“ vysvětlil koordinátor systému parkování Dalibor Pituch, který se také účastní besed.
Každý rok je totiž v Jihlavě nově zaregistrovaných téměř sedm set osobních aut. Na konci minulého roku připadalo na každých tisíc lidí 515 aut, před deseti lety to bylo o pětinu méně.
Podstatné přitom je, že do Jihlavy denně přijíždí 22 tisíc lidí, většina auty. To je jedno z největších čísel v republice a tato auta je následně potřeba někde zaparkovat. Město doporučuje lidem, kteří dojíždí za prací, využívat parkování ve fialovém režimu například u DKO, kde je to vyjde na padesát korun za den.
Pondělí, 15. dubna 2024, 07:05
Jihlava začne již brzy rozšiřovat modré zóny. Ve vedení města ví o různých kuriózních situacích, které s parkováním souvisí. Některé jsou k pousmání, nad jinými ale zůstává rozum stát. Společná je nechuť seznámit se s novými pravidly.
Při besedách pochopitelně dostává slovo i veřejnost. „Jedna paní mě například chtěla naštvat, když mi řekla, že teda už do Jihlavy nebude jezdit autem, ale autobusem. Jenže tohle je přesně to, co my bychom chtěli,“ uvedl David Beke. Jiní zase ve snaze parkovat zadarmo vyklidí garáž, kterou využívají jako sklad, a začnou tam nechávat své auto.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.