Lidé v Jihlavě budou moci od října vidět v ulicích Jihlavy speciální vozidlo s kamerami na střeše, které bude kontrolovat to, jak řidiči parkují v modrých zónách. Město si službu včetně řidiče pronajme na 17 měsíců. Auto, které bude městem projíždět 24 hodin denně, bude sbírat důležitá data, především obsazenost ulic a parkovišť. Jak řekl primátor Jihlavy Petr Ryška, minimálně ze začátku nebude primárním cílem pokutovat řidiče, kteří budou nesprávně parkovat.
„Primárně půjde opravdu o sběr co největšího množství dat. Na jejich základě pak můžeme provést nějaké změny v nové parkovací koncepci," nastínil primátor Jihlavy Petr Ryška (ODS). Dodal, že první data by chtěl mít ideálně do měsíce od zavedení této služby. „Auto si město pronajme včetně řidiče a vyhodnocení dat," říká Ryška. Jak již dříve uvedl radní Jihlavy David Beke (ODS), propracovaný kamerový systém, který bude umístěn na střeše tohoto speciálního vozidla, bude moci přečíst poznávací značky u aut dokonce i v noci. Kufr auta obsahuje server, která nasbíraná data zpracovává. Podle Bekeho umí pracovat v režimu online i offline.
Na tiskové konferenci, která se věnovala parkování v Jihlavě, dále Ryška poznamenal, že sportovci, kteří chtějí stát v modré zóně v ulici Na Stoupách, mají parkování zdarma. Vedení města přemýšlí i o tom, že by lidé o víkendech a také v noci mohli parkovat zdarma. Ryška k parkování v jihlavských modrých zónách ještě dodal, že lidé tam mohou třeba na deset minut zastavit zdarma. „Nesmí se tam stát. Zastavit ale na deset minut a vyběhnout si pro větší zásilku či si vyzvednout léky, lidé mohou. Za to je nikdo pokutovat nebude," ujistil primátor padesátitisícové Jihlavy.
Řidiči, kteří od letošního května parkují podle zcela nové parkovací koncepce, mohou k placení za parkovné využít buď automat, nebo si stáhnout aplikaci. Druhé možnosti aktuálně využívá 30 procent řidičů. „70 procent řidičů platí přes automaty. O aplikaci je stále větší zájem, třeba v květnu přes ni platilo 17 procent lidí. Uvažujeme i o tom, že bychom vrátili možnost platit přes SMS. To by bylo pro ty, co nezvládnou aplikaci, která je ale opravdu uživatelsky přívětivá," dodal Petr Ryška.
Redakce Drbny oslovila jednu z řidiček, která do Jihlavy často jezdí, a to zejména do centra. „Ta nová pravidla mě ale popravdě děsí. Ty barevné zóny, všude samé čáry, kdo se v tom má vyznat. Takže já volím jistotu, parkuju v Cityparku a klidně všude dojdu pěšky," vyjádřila se Anna Mlynářová, která bydlí v obci na Jihlavsku. O výše zmíněném autu, které do terénu vyrazí v říjnu, slyší poprvé. „Nevím, no, na tohle peníze jsou. Furt slyším, jak má Jihlava dost strážníků, co teda budou dělat, když teď bude parkoviště hlídat to auto," zamyslela se Mlynářová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Parkovací systém je jednoznačně uživatelsky nepřátelský - zjistěte kolik seniorů je ochotno se nechat ponižovat! A co se týče pomalovaných silnic - každý týden vyšší level matrixu - jen tak dál!
Hrozně blbě vymyšleno, jenom buzerace občanů a tahání peněz na další čáry pro kolaře.
Buzerace non plus ultrum,co dodat!!!!!!!Jo výmýšlet píčoviny to umí každej!!!!!!!
Parkování v noci zdarma... od 22 hodin? Pokud někdo přijede z odpolední v 22,30, má zaplaceno parkování jako rezident, ale nezaparkuje, protože tam bude stát někdo jiný, když to bude zdarma