Přesně týden po svatém Martinovi Vysočinu zasypal první sníh. Na to museli zareagovat také silničáři z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Pro ně byla nejnáročnější služba v sobotu 19. listopadu.
Poprvé se zimní technikou museli vyjíždět už v pátek 18. listopadu, kdy v našem kraji v podvečer nasněžilo. Pracovníci ŘSD vyjížděli do terénu kvůli teplotám bod bodem mrazu, sněžení a také kvůli výstraze meteorologů před tvorbou ledovky. Výstraha byla platná až do dnešní 10. odiny.
„Naše technika zimní údržby až do nedělní půlnoci najela na dálnici D1 a silnicích I. tříd na Vysočině přes 4 tisíce kilometrů a v rámci chemického ošetření vozovek použila téměř 400 tun soli a 120 tisíc litrů solanky NaCl," vyjmenoval v tiskové zprávě dnes dopoledne za ŘSD Martin Buček.
Pro silničáře byla nejnáročnější asi sobota, kdy technika zimní údržby v našem kraji najela 2330 kilometrů, k ošetření vozovky použila 252 tun soli a 68 693 litrů solanky NaCl. K tomu bylo nutno zapojit také pluh. „V tento den se nejvíce činila údržba v obvodě okresu Pelhřimov, kde technika při chemickém ošetření vozovky najela 516 kilometrů a bylo použito 56 tun soli a 15 667 litrů solanky NaCl," přidal ke statistice Martin Buček.
ŘSD se stará o dálnice a také o údržbu silnic I. tříd. Na zimu jsou připravení také pracovníci Služeb města Jihlavy (SMJ). Jejich údržba se týká místních komunikací I., II., III. a IV. třídy ve vlastnictví Statutárního města Jihlavy podle schváleného pořadí důležitosti.
Úterý, 1. listopadu 2022, 10:56
Každý rok 1. listopadu, tedy ode dneška, začíná silničářům období zimní údržby. To se týká třeba i Služeb města Jihlavy (SMJ), které v krajském městě zajišťují sjízdnost a schůdnost místních komunikací. Nové povinnosti nastávají třeba i zaměstnancům...
K posypu se smí používat písek nebo kamenná drť. Je zakázáno používat popel, škváru, domovní odpad a jiné hmoty znečišťující komunikace nebo ovzduší. „Časové limity k obnově sjízdnosti s výjimkou kalamitních situací jsou stanoveny následovně. Po skončení spadu sněhu nebo vytvoření námrazy musí být komunikace, která je v důležitosti na první místě ošetřena do 4 hodin, komunikace s druhým stupněm důležitosti do 12 hodin a poslední komunikace s třetím stupněm důležitosti musí být ošetřeny nejpozději do 48 hodin,“ jmenuje Martin Málek, mluvčí SMJ.
Pracovníci SMJ udržují zhruba 500 kilometrů místních komunikací I., II., a III. třídy včetně chodníků, které patří do komunikací IV. třídy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.