Na dálnici D1, konkrétně na její vysočinské části, jsou již některé opravované úseky ukončené. Další část bude pokračovat zase na začátku další stavební sezony, tedy v roce 2021.
Jak to na dálnici D1 na Vysočině vypadá konkrétně?
Na úseku 16 byly dokončeny veškeré letošní práce, aby mohla být na jaře příštího roku ihned zahájena modernizace zbývajícího jízdního pásu. „Vlastní modernizace jízdního pásu trvá cca 4 měsíce a je třeba ji provádět bez přerušení. Z tohoto důvodu jsou tyto práce naplánovány na příští stavební sezonu po ukončení zimní technologické přestávky. To samé se bude týkat i úseku 11. Ukončení prací rovněž souvisí s bezproblémovým prováděním zimní údržby,“ informoval Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
ŘSD nainstaluje v rámci modernizace dálnice D1 160 kilometrů dlouhý páteřní optický kabel. Bude se jednat o vůbec nejdelší optický kabel ve správě ŘSD. Instalace proběhne metodou tzv. zafukování.
„Nový optický kabel umožní výrazné zrychlení komunikace mezi Národním dopravním informačním centrem a jednotlivými centry telematiky, které jsou umístěny na jednotlivých střediscích správy a údržby dálnice a zařízeními umístěnými přímo na dálnici,“ vysvětluje Buček.
Nově bude možná také jejich vzájemná zástupnost. Tím dojde k dalšímu zvýšení rychlosti a přesnosti přenášených informací o provozu na dálnici D1 pro veřejnost.
Instalace kabelu je kožné provést nyní vzhledem k blížícímu se konci celé modernizace D1, neboť kabel je zafukován do již připravených chrániček, které byly položeny ve středním dělícím pásu v rámci modernizace jednotlivých úseků. Posledním úsekem, kde došlo k položení chráničky, byl letos zahájený úsek Devět křížů – Ostrovačice. Instalace bude prováděna postupně v úsecích mezi jednotlivými středisky správy a údržby dálnice SSÚD Mirošovice, SSÚD Bernartice, SSÚD Velký Beranov a SSÚD Domašov na podzim 2020 a na jaře 2021.
„Řidiči se musí připravit na částečné uzavírky již modernizovaných úseků dálnice ve směru do Prahy, spočívající v uzavření levého jízdního pruhu a vedení dopravy ve dvou zúžených pruzích při pravém okraji vozovky. Ve směru do Brna bude provoz veden až na lokální omezení provozu v místě některých šachet bez větších omezení,“ doplňuje Martin Buček.
Uzavírky začaly o prvním zářijovém víkendu a budou prováděny v několika etapách v uzavírkách o průměrné délce zhruba 4 kilometry, jejichž umístění se bude každé 3 – 4 dny měnit. Zřizování a změny uzavírek jsou naplánovány do víkendových dnů nebo nočních hodin. „Prosíme řidiče o zvýšenou opatrnost při průjezdu uzavírkami,“ vyzývá Buček na závěr.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.