Organizace Brána Jihlavy informuje o nárůstu návštěvnosti jihlavských památek o 14,2 procenta. V roce 2024 se návštěvníci nejvíce zajímali o nově otevřený Stříbrný dům a komentované prohlídky s průvodci Brány Jihlavy. Město se stalo zajímavým cílem i pro filmový průmysl.
„Brána Jihlavy hlásí za období leden až prosinec 2024 meziroční nárůst návštěvnosti svých provozů o 14,2 %. Zatímco v roce 2023 navštívilo některý z provozů spravovaných příspěvkovou organizací Brána Jihlavy 60 879 lidí, v uplynulém roce to bylo za stejné období 69 521 návštěvníků. Výrazným lákadlem pro návštěvníky bylo otevření Stříbrného domu v květnu 2024. Od té doby až do konce roku navštívilo Stříbrný dům 5 286 platících hostů v rámci různých koncertů, přednášek, workshopů či prohlídek,“ informovala novináře Iva Pakostová, která má v Bráně Jihlavy na starosti marketing.
Velkým lákadlem, které určitě přispělo ke zmiňovanému nárůstu návštěvnosti, jsou komentované prohlídky a tematické procházky s průvodci Brány Jihlavy. Ty se zaměřují na různé cíle – například na historické domy ve městě, židovský hřbitov či na takzvaný hrádeček na Heulose.
Prohlídky meziročně hlásí téměř 230% nárůst, v roce 2024 si tento produkt zakoupilo celkem 7 039 lidí. „V nabídce máme přes 20 různých okruhů (z toho 17 bylo novinkami roku 2024) a stále doplňujeme nová témata a poutavá místa, která návštěvníky táhnou,“ uvádí Magda Svatoňová, destinační manažerka Brány Jihlavy.
„Ve vánočním období od 24. 12. do 1. 1. jsme s kolegy zrealizovali celkem 23 prohlídek a procházek s celkovou účastí 657 návštěvníků. Obrovský zájem byl o speciální prohlídky ke zvonům a hodinám jihlavských věží či betlémskou cestu za vánočními tradicemi staré Jihlavy. V roce 2025 přicházíme hned od ledna s novinkou Vojenskou šatlavou za historií Velkých kasáren jihlavských. První vypsaný termín byl okamžitě vyprodán, další termíny na únor již chystáme. I to svědčí o enormním zájmu návštěvníků,“ říká průvodce Brány Jihlavy Marek Skřivánek.
Pátek, 1. prosince 2023, 19:40
Cinkot řetězů, pavoučí sítě, netopýři, ohořelé svíčky, punč a hlavně čerti – malí i velcí. To vše je nachystáno pro návštěvníky jihlavského podzemí, a to ode dneška do neděle. Každoroční víkendová akce Peklo v podzemí má letos jubilejní 20. ročník.
Jak zmínila Pakostová, vyhledávaným cílem turistů je kromě Stříbrného domu třeba i Dům Gustava Mahlera, kam ročně přichází cca o 30% návštěvníků více. Jedná se především o opakované návštěvy díky atraktivním výstavám a edukativním programům pro školy či jednotlivce. „Jihlavské podzemí oživilo svoji nabídku v létě kostýmovanými prohlídkami a na začátku zimy již tradičně otevřelo jihlavské Peklo v podzemí, o které byl ze strany rodin s dětmi obrovský zájem. O poutavosti jihlavských památek svědčí i zájem ze strany médií. V loňském roce se Jihlava objevila hned čtyřikrát v hledáčku oblíbeného pořadu ČT1 Toulavá kamera,“ zmínila Pakostová. V září zástupci Brány Jihlavy velkolepě odprezentovali jihlavské podzemí v pořadu Sama doma.
Aby si Jihlava udržela konkurenceschopnost mezi turistickými destinacemi nejen na Vysočině, ale i v rámci celé České republiky, bude nutné pokračovat v modernizaci provozů. Podle Brány Jihlavy, jedním z diskutovaných plánů je rekonstrukce Brány Matky Boží s novou expozicí a dalším je modernizace Domu Gustava Mahlera, u které by Brána Jihlavy ráda využila projektu financovaného z Fondu malých projektů programu Interreg CZ-AT.
Čtvrtek, 28. listopadu 2024, 20:04
První listopadový týden si mohli lidé v krajském městě Vysočiny všimnout filmařů. V centru vznikaly hned dva filmové projekty, které jen potvrzují rostoucí popularitu Jihlavy a okolí jako atraktivní lokace pro filmové tvůrce.
„Výraznější změny by si zasloužilo i jihlavské podzemí, které je nejnavštěvovanějším a nejoblíbenějším cílem, ale aktuálně funguje na hranici svých kapacit. I tato památka upoutala zájem filmařů a hledačů senzací, kteří zde točili drobné projekty. Jedním z nich byl tým Mad Zone, který prozkoumává místa vykazující paranormální jevy,“ připomněla na závěr Iva Pakostová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.