Dnes je to přesně pět let, co spatřila světlo světa užitečná aplikace Záchranka. Na jejím vývoji a vylepšení se podílí řada odborníků. Do svých mobilních telefonů si ji nainstalovalo už 1,5 milionů lidí.
„K narozeninám si přejeme, ať nás nikdy nepotřebujete, ale zároveň také to, aby každý člověk v nouzi věděl, že se na nás může spolehnout, tak jako více než 64 000 z vás, jimž aplikace pomohla,“ zveřejnila dnes Aplikace Záchranka na svém facebookovém profilu.
Za pět let svého fungování dokázala Aplikace Záchranka překonat hranici 1,5 milionu uživatelů. Každý den volá o pomoc z této „vychytávky" na 60 lidí v nouzi a od roku 2016 bylo takových volání přes 64 tisíc.
„Obrovským pomocníkem je i pro naše zdravotnické operační středisko v Jihlavě. Ať už díky jednoduché a efektivní lokalizaci volajícího či užitečným informacím o tom, jaké bere pacient léky nebo s jakými chorobami se léčí,“ pochvaluje si aplikaci Záchranná služba Kraje Vysočina.
Aplikace Záchranka začala jako bakalářská práce Filipa Maleňáka při studiu biomedicínské techniky na VUT v Brně. Chtěl dělat něco přínosného a smysluplného, a když se ve firmě, kde pracuje jeho otec a která tvoří informační systémy pro záchranky, dozvěděl o tehdy nejpalčivějším problému práce záchranáře – totiž lokalizaci volajícího na tísňovou linku 155, řekl si, že právě tam by mohla být jeho úloha.
Záchranáři v té době měli pouze informace, kde se asi mobilní telefon volajícího nachází. A to v rozmezí jednotek metrů až po desítky kilometrů. Nepřesnost tedy byla obrovská. A tak se pustil do práce a výsledkem byla aplikace, která uměla lokalizovat člověka s přesností na metry a poslat prostřednictvím SMS či datové zprávy na linku 155 GPS volajícího. Takto jednoduchá už ale aplikace Záchranka dávno není, přestože základní a původní smysl zůstal zachován, proměnila se, je sofistikovanější, stala se efektivním pomocníkem v telefonu, který chrání zdraví svého uživatele.
Od roku 2018 aplikace Záchranka ve spolupráci s Horskou službou funguje následovně – po stisku nouzového tlačítka aplikace podle GPS sama rozpozná, že se volající nachází v horské oblasti, a kromě zdravotnické záchranné služby kontaktuje také zasahující posádku Horské služby. Té předá avízo s přesnou polohou volajícího, stavem baterie telefonu a dalšími údaji, jež si volající vyplnili ve svém uživatelském profilu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.