Jihlavský Motorpal s 1 327 pracovníky je od včerejška v úpadku. Rozhodl o tom Krajský soud v Brně. Insolvenční návrh na sebe podala sama firma kvůli dluhům převyšujícím 800 milionů korun. Reorganizační plán, který strojírenský podnik připravil, však soud podle údajů v insolvenčním rejstříku nepřijal z formálních důvodů a o způsobu řešení úpadku rozhodne do tří měsíců.
Vedení Motorpalu považuje rozhodnutí soudu ohledně nepřijetí reorganizace za omyl, který má být neprodleně napraven. ČTK to sdělil mediální zástupce firmy Karel Samec. Motorpal se podle včerejšího prohlášení generálního ředitele Radima Valase bude snažit situaci překlenout a ujistit dodavatele i odběratele o tom, že může pokračovat v provozu.
„Výroba funguje bez problémů,“ řekl ČTK Ladislav Dinnebier, předseda odborů v jihlavském závodě Motorpalu.
Podle soudního usnesení o úpadku Motorpalu hlasovací lístky jeho věřitelů souhlasících s reorganizací nesplňovaly jednu povinnou náležitost, jíž je datum podání přihlášky jejich pohledávky do insolvenčního řízení. Tím podle soudu Motorpal nepředložil řádně přijatý reorganizační plán. Podle Samce však věřitelé toto datum nemohli vyplnit, protože o reorganizačním plánu hlasovali před zahájením insolvenčního řízení, tedy v situaci, kdy přihlašování pohledávek ještě není možné.
ČTĚTE TAKÉ: V Motorpalu se kvůli dluhům připravují na reorganizaci, propouštět se ale nebude
„Je zřejmé, že se soud dopustil zcela zřejmé nesprávnosti při revizi hlasovacích lístků, protože jinak by takto nemohl nikdy rozhodnout,“ uvedl Samec. Společnost už prý požádala soud, aby svůj omyl napravil a reorganizační plán povolil. Tento plán podle mluvčího podporují banky financující Motorpal i většina jeho nezajištěných věřitelů.
O přijetí reorganizace soud podle údajů v insolvenčním rejstříku dvakrát požádali také zástupci podnikových odborů Motorpalu, v pondělí jejich žádost písemně podpořil předseda Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula.
Motorpal, výrobce vstřikovacích systémů pro dieselové motory a přesných dílů pro automobilový průmysl, má vedle Jihlavy další závody v Jemnici, Batelově a ve Velkém Meziříčí. V roce 2014 vykázal tržby 1,3 miliardy korun a ztrátu 29 milionů korun. Minulý rok podle údajů v insolvenčním návrhu Motorpal čelil dalšímu propadu kvůli oddalování projektů v Číně, poklesu objednávek z Ruska i od jednoho ze zákazníků, který je rovněž navázán na ruský trh. V insolvenčním řízení je tato akciová společnost od 18. ledna.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.