Geniální. Epochální. Neuvěřitelné. A chvályhodné. Takové pocity vyvolal u lidí poslední počin oblíbeného internetového baviče a mistra tajných plánů Kamila “Kazmy” Bartoška. Po měsících mlčení s hořkou pachutí vtípku “přes čáru” je Kazma zpět. A rozehrál sebevědomé divadlo o do posledního detailu promyšleném plánu kampaně pro dobrou věc. Výsledek pak svou formou vyráží dech.
Pokud jste jedni z mála uživatelů sociálních sítí v Česku, kteří původ ani vyústění kauzy na ose Leoš Mareš - sázka o Ferrari - Kazma - fingovaná autonehoda nijak nezaznamenali, dál už nečtěte. Hoďte nohy nahoru, otevřete si pivečko nebo lahev vína a užívejte si klidu nevědomí. Tento text je určen hlavně všem těm (statitísícům), které Kazmův mocný virál chtě nechtě vtáhnul do dění.
Na počátku byla sázka. První muž českého internetu, oblíbený moderátor Leoš Mareš uzavřel bláznivou sázku - měsíc bude jezdit trabantem a pokud ho někdo uvidí sedět v jiném autě, daruje mu moderátor své luxusní Ferrari s osmimilionovou cenovkou.
Vhozená bílá rukavička pro hecíře kalibru Kazma, který se nebál “vytrollit” Justina Biebera nebo vyvolat mezinárodní roztržku mezi USA a Ruskem na jejich vlastním mistrovství světa.
Kazma však přestřelil. K výhře totiž vybral cestu, kterou on sám nazval “trošku netradiční”, tisíce lidí ji ale vnímalo jako nemorální, odpornou a zavrženíhodnou. Simulací tragické nehody Kazma v květnu prolomil tenké ledy - hranice snesitelnosti, po kterých léta tak bravurně tančil.
Mareš se při nehodě zachoval příkladně. Drsnost provedení celé simulace ale nijak neocenil a veřejnost se snad poprvé masivně obrátila proti svému milovanému božskému rošťákovi.
Kazma se ocitl ve svízelné situaci, ze které mohl vybruslit pouze dvěma způsoby: sklopit uši a pokorně se omluvit, nebo si dát na čas, našponovat všechny prostředky na maximum a přijít s něčím tak dechberoucím, že i největší skeptici budou nakonec uznale kývat hlavou.
Povedlo se.
Kazmův tým je špička. V oboru u nás nemá konkurenci. Finanční i technické prostředky jakoby byly neomezené: Jarda Jágr, osvícený Pražský hrad, Národní muzeum, vzduch plný flitrů na estrádě, kde nechybí hrdinové showbusinessu třech generací české domácnosti. Demonstrace síly brandu One Man Show v celé své nesměle obnažené velikosti.
A proč vůbec celý tenhle monstrózní cirkusový balast? Pro záchranu životů. Ministr dopravy Dan Ťok má naprostou pravdu: pokud kampaň zachrání byť jeden život, má smysl.
Má, opravdu má.
Jen je při těch ovacích ve stoje potřeba mít na vědomí jednu zásadní věc: Kazma je marketingový bůh obdařený neomezenými možnostmi.
A účelové samaritánství je jednou z nich.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.