Aktuálně

Kulturní tipy: Lidé v Jihlavě si půjdou zaběhat, v Třešti pořádají rybářské závody více...

VIDEO: Zpívající sestřička z jihlavské nemocnice má novou píseň o sebelásce více...

Tolstého bude zavřená déle, letní jízdní řád MHD platí až do poloviny září více...

PŘEHLED LÍDRŮ: Do voleb na Vysočině kandiduje 230 lidí. Kdo je v čele kandidátek? více...

Řidič Roveru projížděl po D1 s modrým majákem. Na policisty byl velmi arogantní více...

Vandal v Jihlavě vzal motorovku a nařízl stoletý javor. Stromu teď hrozí, že uschne více...

Řidiči kamionů na D1 parkovali, kde neměli. Od policie vyfasovali pokutu více...

ANKETA: Jihlava se domluvila s armádou, v Pístově bude výcvik aktivních záloh více...

Uplynulo přesně 95 let od pádu letounu v Bedřichově. Nehoda přinesla 12 mrtvých více...

Black Friday je tady. Výprodeje na Černý pátek u nás ale podle odborníků nejsou tak atraktivní

Foto pixabay.com | Zdroj ČTK

Řada e-shopů i kamenných obchodů dnes, v pátek 24. listopadu, spustí výprodeje na takzvaný Černý pátek. Nákupní svátek odstartuje předvánoční nákupní sezónu. Podle obchodníků se prodeje v rámci Black Friday už vyrovnávají povánočním výprodejům.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Označení „Černý pátek“ zřejmě vzniklo v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

U nás letos řada prodejců tuto akci spustila v předstihu či rozšířila na více dnů. Podle marketingových odborníků ale v České republice atraktivita slevových nabídek pokulhává. Čeští obchodníci podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy často využívají výprodeje, jen aby se zbavili neatraktivního zboží. Svou cenovou politikou, kdy spouštějí stále častěji více slevových akcí, si dlouhodobě kazí ceny i marže.

Podle nedávné studie IBM si osmdesát procent marketérů myslí, že dávají skvělý servis, to samé si ale myslí jen necelá desetina jejich klientů. To je podle šéfa Marketingového institutu ohromný rozpor. „Společnosti vlastně ignorují to, co si zákazníci přejí - rychlost, více informací, určovat si dodávku zboží, vidět zkušenosti jiných, nechtějí stát ve frontách a řadu dalších, celkem logických věcí,“ dodal Poucha.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Black Friday, výprodej, Černý pátek, slevy, nakupování, Česko, IBM

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.