Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Dm drogerie: Lockdown posílil prodej přes internet, říká jednatelka Martina Horká

Nakupování přes internet, výkyvy v obratech na prodejnách nebo protiepidemická opatření. To jsou jen některé výzvy, které řeší společnost dm drogerie markt Česká republika. Sídlo má v Českých Budějovicích a od podzimu, kdy ukončil pracovní kariéru dlouholetý jednatel Gerhard Fischer, zůstávají ve vedení firmy dvě ženy. Jednou z nich je Martina Horká.

Jaké výzvy řešíte nyní v souvislosti s šířením nemoci covid-19?
Od začátku pandemie platí řada opatření, což zahrnuje regulování počtu zákazníků v prodejnách, vybavení našich spolupracovníků respirátory či testování. V tento okamžik se pro zákazníky nic zásadního nemění. Nadále jim poskytujeme dezinfekční prostředky, ale vidíme, že je o ně menší zájem. Poklesla také poptávka po produktech, jako jsou roušky či respirátory. Žádná zásadní úprava teď není v dohledu, ale nevíme, kdy dojde k nějaké změně na úrovni vlády.

Říkáte, že poklesl zájem o produkty související se šířením covidu-19. Poklesl kvůli pandemii i zájem o návštěvu obchodů jako takových?
To je komplexnější otázka, protože záleží na daném období. Například loni v listopadu platily pro obchody regulace a přetrvával lockdown, což posílilo prodej přes internet. Z celkového pohledu za obchodní rok ale žádný zásadní pokles nevidíme.

Před pár dny jste informovali o nové prodejně v Moravských Budějovicích. Donutila vás ale pandemie některé obchody i uzavřít?
Udrželi jsme všechny, i když některé prodejny měly velmi hluboký pokles. To se týká například centra Prahy, kde velkou část klientely tvořili cizinci a turisté. Tam to bolelo hodně. Na druhou stranu ale zažívaly obrovský boom zájmu prodejny v retail parcích. Zákazníci je preferovali před obchodními centry. Za poslední dva roky jsme viděli několik různých výkyvů.

Martina Horká

Ke společnosti dm drogerie markt se Martina Horká připojila počátkem roku 1998, kdy nastoupila na pozici sortiment managera. Zodpovídala za sortiment dekorativní, pleťové a tělové kosmetiky, péči o zuby a vůně. V roce 2002 se ujala vedení resortu marketingu a nákupu, čímž postoupila do vedení společnosti. Na podzim roku 2006 se stala regionálně zodpovědnou. Od roku 2007 byla prokuristkou firmy, od roku 2017 je jednatelkou společnosti dm.

Moravské Budějovice nejsou velké sídlo, je z vašeho pohledu zajímavější otevírat pobočky v menších městech či obcích?
Nezáleží na tom, jak je to město velké. Zásadní je pro nás, aby oblast měla minimálně kolem 10 tisíc obyvatel. Pak to dává ekonomicky smysl a prodejna má šanci uspět. Záleží také na developerských projektech, protože jsme vždy v nájmu. Působíme v menších městech i těch největších.

Mluvila jste o přechodu na e-shop. Máte k dispozici statistiky toho, jak prodej přes internet rostl?
My jsme v březnu 2021 oslavili třetí rok fungování našeho on-line obchodu. Od nuly se roste vždy dobře, takže poslední roky jsme cítili dynamický nárůst. Byla to dvouciferná čísla. Sice jsme rostli, ale pořád internetový prodej dělá menšinu našich tržeb, drtivá většina našich tržeb se uskuteční  v prodejnách.

Chystáte nějaké změny či novinky v prodeji přes internet?
Jednu zásadní novinku jsme zavedli v září. Je to expresní vyzvednutí, kdy si zákazník do tří hodin od objednávky může vyzvednout zboží ve vybrané prodejně. Nákup je pro něj připravený v tašce. Je to pro zákazníky, kteří ocení trvalou udržitelnost, protože se při tom nevyužívá spousta zbytečných kartonů. Důležitý moment, který nás čeká na jaře 2022, je uvedení nákupní aplikace. Ta usnadní objednávky a ještě lépe propojí věrnostní program s online shopem. Tento segment bude růst, zároveň ale vnímáme, že se lidé vždy po uvolnění opatření do kamenných prodejen vrací.

Sídlo máte v Českých Budějovicích. Kolik tam působí zaměstnanců?
Teď je to přes 230 spolupracovníků. Řídí se odtud síť 246 prodejen a dvou skladů. Jsme jediný maloobchodní řetězec, který má sídlo někde jinde než v Praze. Nabízíme mnoho možností uplatnění pro lidi, kteří umí německy. Všichni německy hovořící a aktivní lidé mají u nás možnost si najít práci. Za poslední půl rok jsme vypsali přes 16 nových pozic.

Nebojujete s nedostatkem lidí v regionu, kteří neovládají němčinu?
Je pravda, že to je výzva, obzvlášť v případě IT pozic. Němčina se ale tady učí na řadě škol a my našim kolegům nabízíme další možnosti se vzdělávat nejen v němčině. Stačí chtít a mít chuť se posouvat.

Co všechno se vlastně v Budějovicích odehrává?
Jsou tu služby, které podporují naše prodejny. Základ je marketing a nákup. Máme tým, který má na starosti komunikaci a PR, a jeho druhá část se věnuje nákupu, výběru zboží a následnému prodeji. Je tu také resort expanze, máme tu také mzdovou účtárnu, zákaznickou linku, personální oddělení, IT oddělení, finance a controlling či vedení společnosti. Centrální sklad sídlí v Jihlavě a zde má také svou správu.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto dm drogerie

Štítky dm drogerie, rozhovor, jednatelka, Martina Horká, podnikání, Internet, České Budějovice, Dm-drogerie markt, Gerhard Fischer, Česko, pandemie, obchod, Praha, Moravské Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dm drogerie: Lockdown posílil prodej přes internet, říká jednatelka Martina Horká | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.