Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Ochranná známka Pietro Filipi je na prodej, podání nabídek končí 17. září

Ochranná známka Pietro Filipi je na prodej, nabízí ji insolvenční správce Lukáš Vlašaný formou otevřeného výběrového řízení. Zájemci musejí nabídku podat a kauci složit do 17. září do 12:00, získat ji může ten, který za ni bude ochotný zaplatit nejvíce. Insolvenční správce má ale možnost odmítnut jednu i všechny nabídky. O koupi už se přihlásila společnost Zoot. Vyplývá to z dokumentů zveřejněných v insolvenčním rejstříku. Server E15 už dříve uvedl, že zájem mají také slovenský podnikatel a bývalý partner skupiny Penta Jozef Špirko prostřednictvím své oděvní firmy Ozeta a zakladatel značky Pietro Filipi Petr Hendrych.

Kauce pro zajištění zájmu činí 300 tisíc korun. Insolvenční správce v harmonogramu prodeje předpokládá, že do 20. září budou zájemcům případně rozeslány výzvy k upřesnění a úpravě nabídek. Zájemci následně musejí do 24. září do 12:00 podat navýšené nabídky, ve stejný den ve 13:00 by měly být nabídky vyhodnoceny. Schválení prodeje je naplánováno na 27. září a 30. září by měla být s vybraným zájemcem uzavřena smlouva o převodu ochranné známky.

Zkrachovalou oděvní značku chce zachránit bývalý provozní ředitel firmy Pietro Filipi Lukáš Uhl společně se zakladatelkou e-shopu s módou Tamsin.cz Lenkou O’Neill. S insolvenčním správcem uzavřeli smlouvu o prodeji zásob, které mají podle Uhla nákladovou hodnotu vyšší než 100 milionů korun. Výprodej je naplánovaný na jeden rok. Cílem rozprodeje je pokrýt alespoň část pohledávek věřitelů. Uhl a O’Neill zároveň budou hledat partnera, se kterým by bylo možné oživení značky a její novou budoucnost uskutečnit. Podnikatelé o tom informovali minulý týden.

Insolvenční řízení se společnostmi Pietro Filipi i Pietro Filipi stores, která provozovala maloobchodní prodejny této české značky, bylo zahájeno v únoru. Důvodem byla pandemie koronaviru a nucené uzavření obchodů. Kvůli nedostatku financí majitel firem Michal Mička nebyl schopen pokračovat v hledání investorů a případné reorganizaci společností. O prohlášení konkurzu obou společností Městský soud v Praze rozhodl v květnu. Firma Pietro Filipi věřitelům v té době dlužila asi 513 milionů korun, v případě Pietro Filipi stores výše pohledávek činila přibližně 182 milionů korun.

Oděvní značka Pietro Filipi působila na českém trhu od roku 1993, firma se ale potýkala s dluhy. Mička věřil tomu, že dokáže zavedenou značku pozvednout a v roce 2017 se svou investiční společností C2H v ní koupil osmdesátiprocentní podíl, v roce 2019 získal zbývajících 20 procent. Mička se rozhodl oživit také značku Kara, i ta se ale letos dostala do insolvence. Nyní je u ní povolená reorganizace. Zachránit se ji rozhodl její bývalý majitel Zdeněk Rinth a největší věřitel, společnost Natland Pohledávková V. z investiční skupiny Natland.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Pietro Filipi

Štítky ČR, trh, móda, firmy, Pietro Filipi, ochranná známka, Penta, Zoot, E15, Natland Group, pandemie covidu-19, Městský soud v Praze, KARA Trutnov

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ochranná známka Pietro Filipi je na prodej, podání nabídek končí 17. září | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.