V pondělí 3. května se po mnoha týdnech znovu otevřely služby, mimo jiné kadeřnictví, pedikúra, manikúra či třeba masáže a kosmetika. Zákazníci, kteří chtějí nějakou službu využít, se musí prokázat negativním antigenním testem. Redakce Drbny se obrátila na jeden jihlavský salon, který poskytuje širokou paletu služeb. Jeho majitelka Eva Ďurďová říká, že jejich klienti byli během prvních tří dnů po otevření na všechna vládou nařízená opatření připravení. Také si pochvaluje to, že do jejího salonu si nyní našla cestu řada nových klientů.
„První den nebyl nijak náročný, objednávky jsme přijímali průběžně, všichni byli dopředu objednání, měli zařízené testy, měli jsme klienty načasované tak, aby se nepotkali,“ popisuje Eva Ďurďová to, jak probíhal první den otevření. U klientů byl podle ní největší zájem o kadeřnictví, hned v závěsu se objevila kosmetika a aplikace nových řas.
Personál jihlavského salonu během prvních dní nemusel nikoho odmítnout, podle Ďurďové jsou všichni klienti ukázkoví a mají připravený antigenní test. „Pokud by se přece jen stalo, že by antigenni test neměli, byli jsme připraveni testovat na provozovně v oddělené místnosti. Odmítat jsme skutečně nemuseli nikoho,“ dodává majitelka salonu v Jihlavě.
Diáře těch, kteří poskytují služby v péči o tělo, jsou nyní hodně zaplněné. Termíny v salonu Evy Ďurďové jsou plné zhruba na měsíc dopředu. „Aby se mohly stávající klientky objednat za měsíc znovu, pak pak nemá smysl plnit diář na dlouhé měsíce dopředu,“ vysvětluje Ďurďová.
Řada lidí během posledního „covidového“ roku kvůli zavřeným salonům přestala chodit na pedikúru, manikúru, spousta žen musela zvolit barvení vlasů podomácku. Určitou změnu ve výběru služeb zmiňuje i Eva Ďurďová. „Zaznamenali jsme snížení zájmu stran stávajících klientek v oblasti nehtů, ale myslím si, že je krátkodobý výpadek. Jakmile přijdou teplejší dny a obnoví se společensky život, ženy se opět vrátí,“ věří majitelka salonu, který na druhou stranu nyní získal spoustu nových klientek. „Jsme vděčni za doporučení od již pravidelných zákazníků. To vždy potěší, a zde se snažíme vyjít maximálně vstříc,“ pochvaluje si Eva Ďurďová.
Majitelé i zaměstnanci, kteří pracují v oblasti služeb, mají za sebou náročné měsíce. Řada z nich musela salon uzavřít, řada z nich musela sáhnout do svých úspor a k tomu od státu využít podpůrný program Antivirus. Salon Evy Ďurďové těžké týdny překonal relativně dobře. „Zatím jsme nemuseli snižovat stavy zaměstnanců. Rozhodli jsme se vydržet a počkat, co udělá rok 2021. Naopak jsme se rozhodli rozšířit rekvalifikační programy. Ke stávajícími kosmetickému, vizážistickému a pedikérskému o masérský a tetování. Věříme, že tato doba bude přát novým zájemcům o rekvalifikace,“ věří Eva Ďurďová v lepší zítřky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.