Dvě třetiny zaměstnanců nijak netrpí absencí vánočních firemních večírků, které neumožňuje vysoké epidemické riziko a s tím související vládní opatření. Třetina lidí o večírky buď zájem nejeví, nebo je jim to v zásadě jedno. Vyplývá to z průzkumu personálně-poradenské společnosti Hays.
„Vánoční večírky či další společné firemní aktivity obvykle nejvíce ocení zaměstnanci, kteří jsou ve firmě noví. Pro nováčky je to ideální způsob, jak se seznámit s kolegy, se kterými třeba běžně nepřijdou do kontaktu tak často, nebo jak poznat své spolupracovníky v neformálním prostředí," uvedla marketingová manažerka Hays Kristýna Králová.
Téměř polovina dotazovaných uvedla, že jejich společnost jim letos jinou alternativu k vánočnímu večírku nenabídne. Večírek v on-line podobě hlásilo 12 procent respondentů. V tomto ohledu se nejčastěji nabízí formy on-line kvízů na různá témata, kde je možné uspořádat soutěže jak individuální, tak i týmové. Další oblíbenou a častěji využívanou aktivitou jsou on-line únikové místnosti, které se začaly objevovat s přechodem zaměstnanců na práci z domova, doplnila Králová.
Na 37 procent dotázaných ještě nemělo od svých zaměstnavatelů na začátku prosince informaci, zda jim společnost nějakou aktivitu připraví. Z toho lze usoudit, že řada zaměstnavatelů vyčkávala do poslední chvíle, jak se situace vyvine a co případně bude možné zorganizovat.
Závěr roku je typický také pro různé firemní charitativní aktivity. Společnosti častěji v letošním roce nabízí svým lidem možnost přenechat částku, kterou by jinak firma věnovala na vánoční dárky pro zaměstnance, charitativním organizacím. Podle 44 procent dotázaných jejich zaměstnavatelé přispívají charitě každoročně bez ohledu na období v roce. Pětina uvedla, že jejich firma plánuje přispět v letošním roce některé charitativní organizaci právě se závěrem roku.
Přestože přesun večírků do nového roku vzhledem k nejisté situaci plánuje jen minimum zaměstnavatelů (tři procenta), vzdát se jich firmy nechtějí. Pokud to okolnosti a ekonomická situace podniků dovolí, budou v dalších letech na tuto tradici navazovat. Ze strany zaměstnanců je pak zájem o kreativní a nové nápady a je téměř jisté, že technologie se stanou jejich nedílnou součástí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.