Aktuálně

Změna stání u jihlavského gymnázia a více míst. Řidiči tam ode dneška parkují podélně více...

Horácké divadlo v Jihlavě plánuje svou vlastní letní scénu. Bude se tam hrát a koncertovat až pro 200 lidí více...

DRBNA HISTORIČKA: Crk vody do domu stál celé jmění. Jihlavští konšelé neradi povolovali vodovod měšťanům více...

Kampaň Do práce na kole lámala v Jihlavě rekordy, krajské město patřilo k nejlepším v republice

Autoři | Foto www.dopracenakole.cz | Zdroj Magistrát města Jihlava

Celkem 82 tisíc kilometrů na kole a dalších 6 tisíc kilometrů pěšky urazili jihlavští účastníci celonárodní soutěže Do práce na kole. Jihlava tak patří počtem 415 účastníků k třem nejúspěšnějším zapojeným městům v přepočtu na počet obyvatel v rámci ČR.

Bezmála 11 tisíc lidí z celé České republiky udělalo něco pro svoje zdraví i životní prostředí a zapojilo se do květnové celonárodní kampaně a soutěže Do práce na kole, jejímž cílem je motivovat zaměstnance k šetrné dopravě. Celkově účastníci z 1 825 firem našlapali během května neuvěřitelných 2 104 000 kilometrů v rámci dvaceti osmi účastnických měst.

Do celonárodně šestého ročníku soutěže se Jihlava zapojila již počtvrté. V Jihlavě kampaň realizuje sdružení Sliby – Chyby, mimo jiné organizátor Jihlavské 24 MTB a Jihlavského půlmaratonu.

Za výrazné podpory města Jihlavy a s přispěním dalších partnerů z řad firem a podnikatelů se do kampaně v Jihlavě zapojilo 415 cyklistů, běžců a chodců a Jihlava tak úspěšně šlapala na paty nepoměrně větším krajským městům jako Ostrava, Plzeň, České Budějovice nebo Olomouc. To se projevilo i v účasti přepočtené na počet obyvatel, kde Jihlava skončila jako krajské město první a celkově třetí za Otrokovicemi a Jindřichovým Hradcem.

Celkem 132 jihlavských 2-5 členných firemních týmů ze 72 firem a institucí se snažilo celý květen o co nejčetnější jízdy na kole do práce a z práce. I díky podpoře ze strany zaměstnavatelů byl co do počtu zapojených zaměstnanců v Jihlavě nejúspěšnější Bosch Diesel, následovaný Nemocnicí Jihlava a společností Sapeli.

Za to, že jezdili do práce na kole, běhali, či chodili co nejčastěji celý soutěžní měsíc květen, získali nejpilnější soutěžící díky místním partnerům některou z mnoha atraktivních výher. Vyhlášení výsledků čtvrtého ročníku spojené s losováním cen proběhlo v Jihlavě ve čtvrtek 16. června ve volnočasovém areálu Český mlýn. Skate a bike park posloužil i pro exhibici bmx a její aktéři ocenili úroveň a nabídku této lokality zaměřené na aktivní trávení volného času. 

Hlavní cenu za týmovou pravidelnost v Jihlavě obdržel tým OZ-KV z Krajského úřadu. Ten byl vylosován ze všech týmů, které ujely během května alespoň dvě třetiny cest do práce na kole (nebo během či pěšky). V kategorii pravidelnost jednotlivců byl jako majitel stylové skládačky vylosován Pavel Vrábel z Automotive Lighting. Nejvíce kilometrů mezi muži najezdil David Sýkora ze společnosti Bosch Diesel a to úctyhodných 1859 kilometrů. Výkonnostní kategorii žen pak opanovala již podruhé Renata Krupičková z Krajského úřadu s nájezdem 1105 kilometrů.

Hlavní smysl kampaně a soutěže je podporovat zdravý životní styl a rozvoj cyklodopravy ve městech. Typická trička účastníků s motivem „Je 1000 důvodů proč jezdit do práce na kole“, byla letos rozhodně v ulicích vidět a mnoho jich „jezdí“ dál...

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jihlava, krajské město, soutěž, Česko, Robert Bosch GmbH, Automotive Lighting, Lékárenský komplex Jihlava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.