Každý, kdo jede z Jihlavy směrem na Pelhřimov, o tom moc dobře ví. V blízkosti budovaného obchodního centra Aventin se staví kruhový objezd, o kousek dál u Hosova se od listopadu chystá úsekové měření rychlosti. Jak tyto dopravní změny vnímají zastupitelé města Jihlava?
Téma: V nejbližší době se bude měnit dopravní situace na výpadovce na Pelhřimov. Na Hosově pravděpodobně od listopadu bude zavedeno úsekové měření rychlosti, blíže k Jihlavě se buduje kruhový objezd k budoucímu obchodnímu centru Aventin.
Redakční dotaz: Jak tato opatření a úpravy hodnotíte? Co přinesou prospěšného a jaké jsou naopak jejich slabiny?
Martin Hyský (ČSSD)
V souvislosti s osazením úsekového měření předpokládám, že dojde k reálnému snížení rychlosti projíždějících vozidel a tím ke zvýšení bezpečnosti, po které obyvatelé Hosova volají, což vnímám jako primární snahu. Vyinkasované pokuty musí jít podle mého názoru zpět do dopravy, zejména směrem ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Co se týká okružní křižovatky, čas ukáže, zda se v tomto případě jedná o správné řešení, či by dopravnímu zatížení lépe vyhovovala dostatečně dimenzovaná „inteligentní“ světelná křižovatka.
Petr Paul (SPD)
Opatření a úpravy hodnotíme v zastupitelském klubu SPD kladně, neboť už samotným objezdem musí být všichni řidiči při sjezdu z kopce od Hosova ostražitější. Dále atraktivita Aventinu zadrží převážnou část návštěvníků ve směru od Pelhřimova a Telče, kteří by jinak byli účastníky provozu ve městě. Kruhový objezd jako takový je dobrým, moderním řešením při dopravní obslužnosti. Soustřeďovat se úsekovým měřením rychlosti jen na Hosov je nedostatečné. Rizikových úseků kde příčinou dopravní nehodovosti je rychlost vozidel a nepozornost najdeme ve městě více. Úsekové měření je jen jedno z možných preventivních opatření. Proto za SPD budeme úsekové měření poporovat. Finanční efekt do městského rozpočtu za postih neukázněných řidičů proto považujeme za druhotnou záležitost.
Pavel Šlechtický (KSČM)
Výpadovka na Pelhřimov, i do Třeště, Telče je velmi dopravně zatížená. V souvislosti s novým parkovištěm zde byl správně instalován semafor a nedávno byl semafor instalován i naproti pekárnám. Samozřejmě tato opatření zpomalují provoz aut, ale významně zlepšují bezpečnost chodců. Kruhový objezd k Aventinu rovněž považuji za nezbytný.
Pokud se týká Hosova, silnice zde nabízí větší rychlost. Bohužel zde přechází silnici od zastávky autobusů do Hosova lidé a zejména děti. Z tohoto důvodu jsem souhlasil na zastupitelstvu s úsekovým měřením rychlosti v tomto úseku silnice. Sám jezdím po této silnici autem velmi často a nemám tam velké problémy.
Jaroslav Vymazal (ODS)
Měření rychlosti na horizontu u místní části Hosov je bohužel vynucené neodpovědným chováním některých řidičů. Při výjezdu z Jihlavy je hned za horizontem odbočení do Hosova a především se zde nachází zastávka veřejné autobusové dopravy. Při odbočování vozidel vlevo do nebo z Hosova a zejména přecházení chodců, zvláště pak dětí, vznikají velmi nebezpečné situace. Předchozí opatření – omezení rychlosti na 70 km/h a zákaz předjíždění se ukázala jako nedostatečná, a proto Rada města vyhověla žádosti občanů Hosova na zajištění vyšší bezpečnosti.
Kruhový objezd je součástí napojení nové obchodní zóny a podle projektantů by měl dopravně vyhovovat. Definitivně to prověří reálný provoz.
Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější. Další oslovení městští zastupitelé za Fórum Jihlava, ANO, KDU-ČSL a ŽiJ! na dotaz redakce neodpověděli.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.