Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 10. června 2020, 16:10
Země není na jedno použití. Šetřeme ji. S takovým heslem vyráží dm drogerie do boje proti nadměrnému užívání plastů. Plnicí stanice na ekologické čisticí a prací prostředky, které si mohou zákazníci odnést v znovupoužitelných nádobách, chce firma rozšířit do prodejen ve všech krajských městech. V Jihlavě je najdeme v dm v Hradební ulici.
S plnicími stanicemi přišla dm drogerie na jaře roku 2019. Svým zákazníkům tak nabídla možnost nákupu ekologických čisticích a pracích prostředku do opakovaně použitelných plastových nádob o objemu 1 nebo 1,5 litru, které si zákazníci koupí přímo na prodejně.
„Koncept bezobalového prodeje zaznamenal pozitivní ohlas, proto jsme se rozhodli zpřístupnit ho ještě většímu počtu zákazníků,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Plnicí stanice tak jsou dostupné zákazníkům v každém krajském městě. V Jihlavě je najdeme v dm v Hradební ulici. „Rozšíření systému plnicích stanic je také v souladu s dlouhodobou filozofií společnosti dm, k jejímž pilířům patří mimo jiné působit ve svém okolí vždy příkladně,“ doplňuje Peroutka.
Ze zákona bohužel není možné, aby si lidé prostředky stáčeli do vlastních lahví. Obsah lahve totiž musí odpovídat deklaraci na obale. „Toho je možné v režimu samoobslužného prodeje stáčených tekutin dosáhnout pouze tak, že stanice sama identifikuje, zda láhev, do které chce zákazník načepovat přípravek, odpovídá čepovanému obsahu. Lahve proto obsahují pod zadní etiketou čip, který toto rozpoznání stanici umožňuje. S touto zakoupenou láhví lze již opakovaně provádět nákup,“ vysvětluje manažer komunikace dm.
Při nákupu mohou zákazníci vybírat ze čtyř produktů certifikované stáčené ekodrogerie značky Yellow & Blue. Pořídit mohou gel na nádobí s citronovou silicí, univerzální čistič s pomerančovou silicí, prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule a máchadlo prádla s levandulovým extraktem. Velkým plusem je, že produkty této značky jsou vyvíjeny v souladu s konceptem chemického minimalismu, jsou snadno biologicky odbouratelné a nejsou testovány na zvířatech.
V letošním roce dostaly plnicí stanice nový design, který vychází z koncernového návrhu společnosti dm a svým vzhledem odkazuje na myšlenky trvalé udržitelnosti.
Kromě zodpovědnějšího přístupu k planetě se snaží drogerie svým zákazníkům nabízet také šetrnější alternativu běžných produktů. V prodejnách proto od roku 2018 najdete zelené cenovky, které označují produkty šetrné k přírodě a produkty přispívající k trvalé udržitelnosti. Aby byl produkt opatřen zelenou cenovkou musí nést některý z ekologických certifikátů (Ecolabel, BDIH, CPK, Ecocert, NaTrue a další), nebo se musí jednat o produkty značek, které svým přístupem přispívají k trvalé udržitelnosti (Frosch, feel eco, Yellow & Blue, ecover či Poliboy). Na cenovkách je možné vidět i další symboly, které informují o tom, zda je konkrétní produkt bio, vegan, bez lepku či bez laktózy. „Označením na cenovkách se snažíme zjednodušit orientaci zákazníků v prodejnách. A v případě produktů šetrnějších k životnímu prostředí je také více zviditelnit a nabídnout jako alternativu ke konvenčním produktům,“ vysvětluje na závěr Jiří Peroutka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.