Aktuálně

Kolem Batelova na Jihlavsku najdeme Batelavičky. Za příběh, který žijeme, jsme moc rádi, říkají tři nadšenci více...

Dukla ve finále podruhé zvítězila. Utkání rozhodl po patnácti minutách prodloužení Ozols více...

ANKETA: Před týdnem se změnil dopravce pro Jihlavsko. Zkušenosti cestujících jsou různé více...

Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začali stavbaři měnit kryt

Autoři | Foto Drbna

Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dnes začali stavbaři rozbíjet první část starého cementobetonového krytu. Během letoška ho obnoví na sedmi kilometrech jízdního pásu směrem na Prahu. Po výměně firem způsobené loňským zpožděním stavby byly práce v tomto úseku obnoveny 11. května, provádí je společnost Skanska. Postupují podle harmonogramu, řekl dnes ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Dělníci zatím na dálnici spravovali původní povrch ve druhé polovině dálnice, aby na ni mohl být převeden provoz. Dneškem podle Rýdla začíná další etapa prací. „Navážíme těžkou techniku a začínáme tu velkoobjemovou stavební činnost," uvedl po ránu Jan Rýdl. Stroje pak začaly rozbíjet starý beton. Nový kryt má Skanska během této stavební sezony položit mezi 98. až 104. kilometrem. Dělníci budou zároveň pracovat ve středním dělicím pásu.

Modernizace D1 je rozdělena do 20 úseků, 13 je dokončeno, na pěti se pracuje. Opravy zbývajících dvou úseků ŘSD připravuje.

Opravy skoro 14 kilometrů dálnice mezi exity 90 Humpolec a 104 Větrný Jeníkov začaly loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které mělo opravu tohoto úseku D1 dokončit letos. Stavba však nabrala zpoždění a protáhla se do zimy. Při sněžení v prosinci tam byly kolony. Stát pak firmám vypověděl smlouvu.

Horší stav kanalizace

Skanska letos provede práce za 640 milionů korun, ŘSD ji vybralo ve zkráceném řízení. Podle Rýdla nyní začíná provádět činnosti, které měly začít už během minulého léta. V rekonstrukci úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem by příští rok měla pokračovat stavební firma, kterou se ŘSD chystá začít vybírat ve standardním výběrovém řízení.

Zároveň s přípravou dokumentace pro toto řízení podle Rýdla zástupci ŘSD dokončují podrobný monitoring stavu odvodnění dálnice v tomto úseku, tedy kanalizace a drenáže. „Kanalizace je po působení společnosti Geosan a konsorcia, které zastupuje, v horším stavu, než původní průzkum ukazoval," uvedl. Sankce původnímu sdružení se podle Rýdla ještě vyčíslují.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky dálnice, D1, oprava, doprava, stavba, Humpolec, Větrný Jeníkov, Dálnice D1, Ředitelství silnic a dálnic, Skanska, Praha, BC Kolín, Generali Česká pojišťovna, Geosan Group

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.