Po uzavření Brněnského mostu v Jihlavě povede zřejmě objízdná trasa i po dálnici D1. Po mostě v centru denně projíždějí tisíce vozidel, kraj ho nechá zavřít kvůli rekonstrukci od 1. dubna do konce října. Lidé se přes něj nedostanou ani pěšky. Osobní auta budou jezdit jinudy městem. Po D1 by měla vést objízdná trasa pro tranzitní nákladní dopravu. V tiskové zprávě to dnes uvedla mluvčí kraje Jitka Svatošová.
Most dlouhý víc než 200 metrů v Hradební ulici převádí silnici druhé třídy přes hluboké údolí. Patří mezi klíčové dopravní úseky padesátitisícové Jihlavy. Auta po něm jezdí směrem na Žďár nad Sázavou, Velké Meziříčí a k D1 ve Velkém Beranově. Podle posledního sčítání dopravy tímto úsekem denně projede v průměru na 15 800 vozidel. Kraj za rekonstrukci mostu zaplatí 47,7 milionu korun bez daně.
Auta s hmotností nad 12 tun by měla Jihlavu objíždět po dálnici. Pokud navrženou trasu odsouhlasí Ředitelství silnic a dálnic a ministerstvo dopravy, bude D1 od exitu 112 průjezdná bez poplatku. Do června přitom bude situaci na dálnici u Jihlavy ztěžovat uzavření sjezdu na 119. kilometru ve Velkém Beranově související s opravou tohoto úseku dálnice. Auta tak budou moci sjíždět až na exitu 134 u Měřína.
„Trasy budou značeny podle aktuálního stavu modernizace D1,“ uvedla mluvčí. Pro případ mimořádných událostí, například při uzavření D1, je připravena záložní objízdná trasa přes Žďár nad Sázavou, Ždírec nad Doubravou a Havlíčkův Brod.
Navržená objízdná trasa pro osobní auta vede v centru Jihlavy obousměrně ulicemi Okružní, Havlíčkova, Fritzova, Jiráskova, Dvořákova a Hradební. „Na klíčových křižovatkách uvnitř města bude upraven cyklus semaforů,“ uvedla mluvčí. V Okružní ulici budou mít preferenci vozy MHD a linkové autobusy.
Stanovení objízdných tras bude definitivní po jejich projednání na jihlavském odboru dopravy. Změní se i trasy MHD. Podrobnosti lze najít na webu města a také v tomto článku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.