V Jihlavě bude znovu otevřen starý sjezd používaný pro dopravu z pávovské průmyslové zóny k dálničnímu přivaděči I/38. Sjezd měl sloužit do otevření sousední mimoúrovňové křižovatky. Do konce prázdnin byl ještě používán provizorně kvůli opravám D1, nyní je zatarasen. Kvůli náporu aut ze zóny bude znovu průjezdný od 6. listopadu. Uvedl to dnes náměstek hejtmana Vysočiny Libor Joukl (ČSSD).
V zóně podnikají i výrobci autodílů Bosch Diesel zaměstnávající přes 4000 lidí a Automotive Lighting zhruba s 2000 zaměstnanci. Intenzita dopravy je největší při střídání výrobních směn. „Sjezd na Pávově situaci alespoň částečně řeší,“ přiblížil Joukl. Po úpravě připojovacích pruhů k přivaděči v příštím roce by měl být kromě sjezdu ze zóny otevřen i nájezd v opačném směru, a to dlouhodobě.
Náměstek jihlavského primátora Jaroslav Vymazal (ODS) ČTK řekl, že otevření sjezdu bylo vyjednáno se státním Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), jemuž patří silnice I/38 včetně sjezdů. Povolení zatím platí do června příštího roku. Do té doby se má město na své náklady postarat o prodloužení připojovacích pruhů k přivaděči. Tyto stavební úpravy byly vyčísleny zhruba na šest milionů Kč. „V současné době město dokončuje projektovou dokumentaci,“ upřesnil Vymazal. O uvolnění peněz bude ještě jednat jihlavské zastupitelstvo.
Novou mimoúrovňovou křižovatku mezi zónou a přivaděčem dostavělo ŘSD před dvěma lety. Křižovatka byla poslední částí dopravního uzlu, který byl plánován před vznikem zóny. Starý pávovský sjezd v její blízkosti měl být tím pádem zrušen. „Mezitím se situace změnila. Ze zóny vyjíždí tolik aut, že to jeden sjezd nestihne odbavit,“ dodal Vymazal. Doplnil, že se dřív nepočítalo s tím, že zóna bude tak úspěšná a vznikne v ní tolik pracovních míst.
Foto: www.jakobk.rajce.idnes.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.