Dnes, 09:16
Cestování jihlavskými autobusy a trolejbusy bez jízdenky se lidem prodraží. Od listopadu to bude přes tisíc korun a revizorky budou nově vybavené terminály pro platbu kartou.
Základní pokuta bude dva a půl tisíce, stejně jako dosud to bude levnější pro černé pasažéry, kteří zaplatí na místě nebo do patnácti dnů. Na místě kontroly to vyjde na dvanáct stovek, do patnácti dnů zaplatí cestující o dvě stovky více plus jízdné. Nyní je to na místě za sedm set a do patnácti dnů o stovku více.
V případě, kdy má cestující platný časový kupón, jen ho zrovna nemá u sebe, se platí manipulační poplatek sto korun. Kompletní ceník pak stanovuje i pokutu dvě stovky v případě zavazadel a sedm set za znečištění nebo poškození vozu či ohrožení bezpečnosti přepravy.
Čtvrtek, 2. května 2024, 07:03
Vandalismus je problém, který vážně trápí jihlavský dopravní podnik. Odstraňování škod stojí ročně vyšší statisíce korun. Řešením ale není nahlásit nevhodné chování jiných cestujících řidiči, je potřeba volat policii.
Nově navíc budou mít revizorky platební terminály pro možnost platby kartou. „Chápeme, že každý nenosí dvanáct set u sebe,“ vysvětlil šéf Dopravního podniku města Jihlavy Radim Rovner. Sankce je pochopitelně podstatně vyšší částka než doslova pár korun za jízdenku. Slušní cestující dohromady měsíčně zaplatí kolem čtyř a půl milionu.
Na pokutách se pak v průměru podaří vybrat kolem sto šedesáti tisíc měsíčně, pokud funguje všech pět revizorek. „V září to je třeba více, studenti mají jiné starosti než mít platnou průkazku,“ sdělil Rovner.
Náklady na zajištění přepravní kontroly jsou však vyšší. Přesto nepřipadá v úvahu revizory zrušit. „Základní význam přepravní kontroly je, aby slušná většina platila. Za černé pasažéry v podstatě platí ostatní cestující nebo magistrát,“ vysvětlil šéf dopravního podniku. Revizoři zvládají zkontrolovat zhruba deset procent cestujících.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám