<

Aktuálně

ANKETA: Otázky a odpovědi k blížícím se volbám. Koho z Vysočiny podpoříte? více...

Větrný Jeníkov bude mít nové vedení. Starosta nepočká na odvolání, odejde sám více...

Honička jak v americkém filmu. Řidič převážel drogy, do roku 2027 je v podmínce více...

Ve volbách na Vysočině kandidují i šotouš, nadšený hokejista a freestyle motokrosař více...

Policejní manévry v Jihlavě: anonym hrozil výbuchem v základní škole více...

Třetí výhra v řadě. Dukla porazila béčko Pardubic, Rachůnek si připsal čtyři body více...

Řidič se nevěnoval řízení a u Staré Říše rozbil auto. Škoda je 220 tisíc korun více...

Dálniční sjezd či rušná křižovatka v Jihlavě. Kde jsou nejrizikovější úseky silnic na Vysočině?

Autoři | Foto Pixabay.com

Různorodé příčiny komplikací a nehod na nejrizikovějších úsecích silnic Vysočiny diskutovali zástupci kraje, policie, ŘSD či dotčených obcí na Regionální dopravní konferenci. Podle statistik je nejproblematičtějším místem z pohledu nehodovosti oblast dálnice D1 u exitu na Humpolec.

„Pozor by si řidiči měli dát především na dálnici D1 u exitu 90 směrem na Humpolec. Za poslední dva roky tam došlo k téměř třem desítkám dopravních nehod, které nejčastěji způsobovala příliš velká rychlost a nevěnování se řízení. Problémem v tomto místě bývá také zhoršená viditelnost. Podle informací policie v úseku dochází k cílenému snižování rychlosti na základě povětrnostních podmínek,“ uvedla mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová k rizikové lokalitě, kde v posledních pěti letech došlo k 65 nehodám, při kterých pět lidí utrpělo zranění.

Závažnější důsledky z pohledu úrazů osob mají dopravní nehody na mimoúrovňové křižovatce silnic I/38 a II/602 v Jihlavě. Za pět let zde došlo k 26 nehodám, 18 účastníků havárií se zranilo. Nejčastější příčinou kolizí bylo nedání přednosti při odbočování vlevo. Podle analýz je problémem zejména vysoká hustota dopravy, za den tudy projede na čtrnáct tisíc aut. „Krajská správa a údržba silnic Kraje Vysočina už zpracovala bezpečnostní inspekci. Možným rychlým opatřením může být snížení rychlosti na 70 kilometrů v hodině nebo vymezení prostoru pro připojování z jednotlivých sjezdů. V dlouhodobějším horizontu diskutujeme například o připojovacím pruhu směrem z tunelu,“ sdělil pro web kraje možné alternativy náměstek hejtmana pro oblast dopravy Miroslav Houška.

Třetím nejrizikovějším úsekem je podle statistik nehodovosti silnice II/399 u odbočky na obec Krokočín, mezi Velkou Bíteší a Jinošovem. Častou příčinou dopravních nehod na této části krajské komunikace jsou střety s lesní zvěří. „V současnosti řešíme možnost rozšíření úseku v souvislosti s budováním návozových tras vedoucích do Jaderné elektrárny Dukovany. Celá silnice včetně obchvatu Jinošova by měla být dokončená do roku 2028,“ doplnil náměstek Houška.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Doprava, silnice, nehody, statistika, rizikové úseky, Kraj Vysočina, Policie ČR, Jihlava, Humpolec, D1

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.