Aktuálně

Měli jsme štěstí na lidi. Velmi mi pomohla žena, která je pro mě andělem, říká účastnice nehody u jihlavského Aventinu více...

Šestý zápas se Vsetínem Dukla prohrála. V závěru utkání se do sebe pustilo několik hráčů více...

Lidé v Jihlavě kolem griloviště pohazují odpadky. Město jej pravidelně servisuje, teď je v plánu důkladné čištění více...

ANKETA: Po Pelhřimovské od teď už maximálně padesátkou. Úsekem denně projede více než 20 tisíc aut více...

VIDEO: Nejlepší mladí kadeřníci a kosmetičky v Jihlavě. Na výsledek jsem pyšná, říká soutěžící z jihlavské školy více...

Po Jihlavě jezdí šest závadných trolejbusů. Omlouváme se, chyba není na naší straně, říká dopravní podnik

Autoři | Foto Se svolením města Jihlava

Šest nových trolejbusů, které jsou v jihlavské MHD v provozu od konce minulého roku, má závady. Dopravní podnik města Jihlavy místo nich musí opakovaně nasazovat staré naftové autobusy. Firma Tram for envi, jež trolejbusy dodala, má komplikace se subdodavatelským řetězcem a nezvládá záruční opravy, kterých je nezvykle mnoho. Uvedl to ředitel jihlavského dopravního podniku Radim Rovner v tiskové zprávě. Vyjádření dodavatele ČTK zjišťuje.

Jde o šest parciálních trolejbusů, které mohou jet část cesty i bez trolejí. Dopravní podnik je dostal se zpožděním. Smlouvu na nové trolejbusy podepsal v dubnu 2021. „Trolejbusy nám dodali až na poslední chvíli na konci roku 2023 a celý rok 2024 se potýkáme s problémy a poruchami," uvedl Radim Rovner.

V jihlavské MHD slouží trolejbusy a autobusy. Trolejbusové tratě se krajské město chystá v příštích třech letech rozšířit o víc než tři kilometry. Vloni měl městský dopravní podnik podle výroční zprávy 40 autobusů a 45 trolejbusů.

Problémy s bateriemi či trakčními motory 

Opakovaně se u těchto trolejbusů podle dopravního podniku projevují závady s bateriemi, trakčními motory, sběrači a s elektrickou výzbrojí vozu. „Omlouváme se cestujícím za náhradní autobusovou dopravu, ale chyba není na naší straně," vysvětluje Rovner. Uvedl, že se u těchto trolejbusů počítalo s podstatně vyšším nájezdem kilometrů, ale odpovídá jen asi 60 procentům výkonů starších parciálních trolejbusů.

„Je již více než zřejmé, že jde o špatně poskládané prototypové řešení trolejbusu od různých subdodavatelů, kteří nestíhají dodávat nové nebo opravovat porouchané díly," uvedl ředitel. Dodal, že náklady za náhradní autobusovou dopravu a vícenáklady spojené s odstávkami nejnovějších bateriových trolejbusů už jsou za mnoho set tisíc korun.

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky závada, MHD, trolejbusy, autobusy, doprava, Jihlava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.