Počasí dnes15 °C, zítra19 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

FOTO: Soutěž na návrh terminálu vysokorychlostní tratě v Jihlavě vyhrálo francouzsko-české sdružení

Architektonickou soutěž na terminál plánované vysokorychlostní železnice (VRT) v Jihlavě - Pávově vyhrálo francouzsko-české sdružení Arep Architectes - monom. Terminál bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT, regionálními vlaky, autobusy a městskými trolejbusy, cestující tam budou přijíždět také auty. Denně odbaví až 6000 cestujících. Stavba s předpokládanou hodnotou 2,75 miliardy korun by měla začít v roce 2029. Při dnešním představení soutěžních návrhů to novinářům řekli zástupci Správy železnic (SŽ).

„Vysokorychlostní tratě budou znamenat důležitý krok do budoucnosti české železnice, ale budou znamenat také důležitý krok do budoucnosti českých regionů," řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) při zahájení výstavy soutěžních návrhů. Uvedl, že díky terminálu, který by měl být na moderním klíčovém spojení mezi Berlínem, Prahou, Brnem a Vídní, by se Jihlava mohla stát centrem dalšího rozvoje.

Terminál v Jihlavě-Pávově bude na vysokorychlostní železnici mezi Světlou nad Sázavou na Havlíčkobrodsku a Velkou Bíteší na Žďársku. Jeho nástupiště budou dlouhá 400 metrů. Terminálem by mělo denně projíždět až 118 vlaků. Vysokorychlostním vlakem by měla cesta z Jihlavy do Prahy trvat 40 až 50 minut, podle zvoleného spoje a ve druhém směru do Brna okolo 40 minut, uvedla Správa železnic.

Soutěžní návrhy na jihlavský přestupní terminál jsou vystavené v Domě kultury odborů. Veřejnost si je může prohlížet do 17. dubna.

Otevřená architektonicko-urbanistická soutěž začala loni v září, zúčastnilo se jí 25 architektonických ateliérů. U vítězného návrhu porota ocenila způsob, jakým se nový dopravní uzel zapojuje do krajiny, jíž prochází konvenční železnice i dálnice D1.

Po terminálu Praha východ a Roudnice nad Labem je jihlavský terminál třetí v pořadí, u něhož Správa železnic zná budoucí podobu. Jihlavský terminál z nich bude nejsložitější. „Je v extrémně obtížné lokalitě," uvedl Matyáš Hron ze Správy železnic, který měl přípravu architektonické soutěže na starosti. Uvedl, že plánovaným počtem cestujících je jihlavský terminál srovnatelný s některými pražskými nádražími.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Správa železnic

Štítky železnice, vláda, terminál, vysokorychlostní, trať, Správa železnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

FOTO: Soutěž na návrh terminálu vysokorychlostní tratě v Jihlavě vyhrálo francouzsko-české sdružení | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.