Složitá dopravní situace nastala dnes dopoledne v Třebíči. Stavební dělníci začali s opravou povrchu silnice I. třídy I/23, konkrétně šlo o úsek od křižovatky u úřadu práce po Sokolskou ulici, na hlavním průtahu městem. Tuto lokální vysprávku provádí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Podle dnešního vyjádření radnice o ní město nic nevědělo.
„Ředitelství silnic a dálnic, se zhotovitelem, společností Eurovia, bez předchozího upozornění k opravě povrchu silnice I. třídy I/23, od křižovatky u Úřadu práce po Sokolskou ulici, na hlavním průtahu městem. Od dopoledních hodin zde probíhalo frézování povrchu, s následnou pokládkou asfaltu. Omezení vytížené silnice, která je aktuálně stanovena jako oficiální objízdná trasa při uzavírce ulice 9. května, je z pohledu města absolutně nepřijatelné. Radnice o této akci nebyla vůbec informována," stojí v prohlášení města Třebíč které radnice zveřejnila dnes kolem 13:30.
Největší problém je podle vedení města v tom, že šlo o souběh dopravních omezení. Opravy mohly být provedeny až poté, co bude otevřena ulice 9. května.
„Radnice požaduje, aby veškeré, i lokální opravy povrchů silnic, byly oznámeny městskému úřadu v dostatečném časovém předstihu a byly plánovány s ohledem na aktuální dopravní zatížení a omezení v Třebíči. Radnice se tímto všem omlouvá za komplikovanou dopravní situaci, přestože ji nezavinila," stojí dále v prohlášení.
Redakce Jihlavské Drbny se obrátila na ŘSD. To potvrdilo, že jde opravdu o lokální vysprávku povrchu, ty dělníci provádí pravidelně před nadcházejícím zimním obdobím. „Tyto vysprávky probíhají na základě dopředu schválených rámcových dopravních opatření, na takzvané pracovní místo. S ohledem na platný správní řád tedy nemusí mít samosprávy informace o termínu a způsobu provádění. Informovat samosprávy ze strany ŘSD ČR o těchto lokálních vysprávkách je samozřejmě možné, běžné to ale není, protože se jedná o velmi krátká omezení," sdělil redakci krátce po 15. hodině Jiří Veselý z oddělení komunikace ŘSD a dodává, že zvýšený ohlas z Třebíče souvisí s velkým množstvím uzavírek v tomto městě.
„Zásadní informace v tomto případě ovšem je, že dnes v 16 hodin dopravní omezení zmizí a do konce roku již v plánu žádné další opravy ve městě Třebíči nebudeme realizovat. Chceme nicméně zdůraznit, že se jedná o dílčí omezení (buď stažený provoz ze dvou do jednoho jízdního pruhu, nebo provoz na semafory) pouze v rámci jednoho dne," doplnil závěrem Veselý.
O složité dopravní situaci, která dnes v Třebíči panuje, hojně debatují i lidé na Facebooku. „Jak je možné, že se u nás nekoordinují dopravní stavby a omezení, Eurovia jen tak začne rýpat v páteřní komunikaci a město o ničem neví ? Co je tohle za bordel?" ptá se například Jan Hutař. Nad situací, která dnes v Třebíči vznikla, se pozastavila třeba i Lenka Nestrojilová. „Jak můžou spravovat silnici v městě a město o tím vůbec nevědět? Na tuto otázku zareagovalo město. „Právě v tom spatřujeme největší problém," reaguje Město Třebíč.
Potřebu vyjádřit se na Facebooku města měl i Josef Prajsner. „Nevěřím ani náhodou, že na úřadě v Třebíči nevíte co se bude dělat a co se chystá od kraje! Spíš jste se zalekli toho, kam až se to s neschopnosti koordinovat opravy silnic a způsobených komplikaci pro lidi ve městě dostalo. Toto je výsledek nulové kompetence a arogance moci."
Jakub Kašpar se zamýšlí nad tím, kdo vlastně uzavírky povoluje. „Nepovoluje náhodou uzavírky a omezení odbor dopravy?" „Uzavírky a omezení silnice prvních tříd povolují kraje. Toto nešlo městu ani na vědomí," brání se v diskuzi radnice.
Diskutující na sociálních sítích v souvislosti na váznoucí komunikaci upozorňují na skutečnost, že ředitelem krajské pobočky ŘSD je bývalý dlouholetý vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina. „To je fakt tragikomedie. Takže město neví, co se dělá nebo chystá na jeho území. Neuvěřitelné. Jen je to teda absurdnější o tu situaci, že novým vedoucím Ředitelství silnic a dálnic na Vysočině je bývalý vedoucí odboru dopravy, kamarád a spolukandidát starosty Pacala Aleš Kratina. Asi si to nestihli říct..." napsal Aleš Novák.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Asi se inspirovali Jihlavou. Tady je celkem běžné zavřít dvě souběžné silnice, na jediné zbývající alespoň dopravu omezit třeba semaforem a na neoficiálních trasách kontrolovat policií jestli si to tudy náhodou někdo nezkracuje.